Auto

Renault prezintă Dacia Duster "No Limit" de 850 CP care va concura în SUA - GALERIE FOTO

Renault prezintă oficial Dacia Duster "No Limit" de 850 CP care va concura în SUA

Dacia Duster "No Limit"

Autor: Bogdan Alecu

26.05.2011, 12:47 1450

Grupul Renault a decis săconcureze cu Dacia Duster "No Limit" cea mai celebră, cea maidificilă şi cea mai cunoscută cursă de coastă din lume: Pikes PeakInternational Hill Climb, care se va desfăşura pe 26 iunie laColorado în Statele Unite. Constructorul de la Mioveni va participala această cursă cu Dacia Duster "No Limit", un model unicat de 850CP şi pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu învingător laTrofeul Andros cu echipa BMW, care s-a clasat anul trecut pe loculîntâi, iar Alain Prost cu Duster pe locul doi.

Lansat în aprilie 2010, al şaseleavehicul al mărcii, SUV-ul Dacia Duster, este vehiculul cu caremarca se lansează în competiţii sportive: la Trofeul Andros cuAlain Prost (care a obţinut două titluri de vicecampion), la RaliulAïcha des Gazelles (unde a obţinut locurile 2 şi 3 în 2011) şi, încurând, la "Pikes Peak International Hill Climb".

Dacia Duster "No Limit" esteadaptat de către echipele de la Tork Engineering (concepţie,fabricaţie, montaj, dezvoltare) şi de la Sodemo (motor) cusprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care oferăexpertiză în ceea ce priveşte competiţiile auto pe toată durataproiectului şi care furnizează anumite piese.

Dacia Duster "No Limit" esteconceput conform regulamentului tehnic din categoria "Unlimited"unde concurează vehiculul: fără limitări de putere sau decilindree, fără constrângeri tehnice pentru masa vehiculului,pneuri, transmisie sau aerodinamica maşinii.

Sub caroseria din fibră de sticlă,Dacia Duster "No Limit" ascunde elemente extrem de sofisticate,diferite de cele standard. Acestea sunt:Un motor foarte puternic,de 850 CP:

Pregătit de către Sodemo, pornindde la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R,motorul Dacia Duster "No Limit" este conceput pentru a maximizaperformanţele vehiculului în ciuda altitudinii la care urmează săse desfăşoare proba (altitudinea de pornire: 2 860 m / cea desosire: 4 300 m). O cutie de viteze specifică:

Motorul este cuplat la o cutie deviteze secvenţială Sadev cu 6 viteze, dezvoltată special pentru aputea să folosească la maxim puterea motorului permiţând schimbăride viteză precise şi rapide. O aerodinamică foarte avansată:Soluţiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster "No Limit" nusunt decât arareori permise de regulamentele de concurs. Prezintăparticularităţi care au fost validate în tunelul aerodinamic.Eleroanele din spate sunt cu adevărat impresionante.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO