Auto

Romania, ultima cucerire a industriei auto

Romania, ultima cucerire a industriei auto

Click pentru imaginea marita

10.09.2007, 18:37 17

Principalele companii auto din Europa se extind in Europa Centrala si de Est pentru a profita de ritmul de crestere al pietei din regiune, in comparatie cu cel inregistrat in Vest. In Romania, potrivit Asociatiei Europene a Constructorilor de Autovehicule (ACEA), in prima parte a acestui an numarul inmatricularilor de autovehicule noi a crescut cu 29,2%, la 110.986 de unitati, in comparatie cu scaderea de 2,6% inregistrata de piata franceza sau cea de 9,2% in Germania.
Cea mai mare concentrare a uzinelor de automobile se intalneste in Marea Britanie, Germania si Spania. In 2006 din productia de 18.585.970 de autovehicule de la nivelul Uniunii Europene, peste 5,8 milioane au fost asamblate in Germania, 3,174 mil. in Spania si 1,6 mil. in Marea Britanie. Dintre noii constructori care si-au construit facilitati de asamblare in Europa, pentru a elimina taxele vamale impuse si a reduce costurile legate de transport, sunt Kia, cu uzina din Zilina, Slovacia, Hyundai in Cehia si Turcia. Ambii constructori coreeni au proiectat noi modele destinate pietei europene, pentru a intra in competitie directa cu constructori precum VW sau Renault. Ford doreste sa majoreze productia cu 75% a fabricii din Sankt Petersburg, unde se asambleaza Ford Focus. Productia va fi majorata de la 72.000 de unitati in prezent la peste 125.000 in urmatorii doi ani.
Si GM Daewoo a anuntat ieri ca va cumpara o participatie de 40% la compania poloneza de stat FSO, care a facut parte din Daewoo Motor, pentru 254,5 mil. dolari (186 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO