Auto

Test Auto ZF: Ford Kuga, SUV de cursă lungă. Galerie foto

Test Auto ZF: Ford Kuga, SUV de cursă lungă. Galerie foto

Autor: Bogdan Alecu

01.05.2014, 18:26 1076

SUV-ul în prezent este automobilul ce înlocuieşte încet dar sigur noţiunea de automobil de familie. Monovolumele parcă nu arată la fel de bine, iar SUV-ul inspiră siguranţă. Din acest motiv, există constructori precum Ford sau VW care au preluat o platformă de monovolum şi au proiectat un autombil de teren. Motiv pentru care şi Tiguan şi Kuga au sentimentul de maşină de familie, odată urcat la bord. Anul trecut Ford a lansat noua generaţie a lui Kuga şi cum era de aşteptat a primit upgrade-urile regăsite pe noua generaţie a lui Focus.

Spre deosebire de generaţia anterioară noul Kuga este cu 8 cm mai lung şi cu mai bine de 2 cm mai înalt şi a câştigat aproape 100 kg. Dar rezultatul este un automobil mai spaţios, cu un design exterior sportiv şi elegant.

La interior habitaclul nu iese din parametrii companiei. Consola centrală este similară cu cu cea de la Fiesta, Focus şi B-Max, dar acesta nu este neapărat un minus. Desigur, se poate reproşa acelaşi lucru, cum ar fi faptul că butoanele sistemului audio sunt prea mici pentru a fi acţionate în mers, însă după 1-2 ore cel de la volan se va obişnui şi cu acest detaliu. Putem menţiona faptul că volanul grupează foarte eficient comenzile computerului de bord, sistemului audio şi cele pentru tempomat – foarte util mai ales atunci când se rulează cu 130 km/h pe autostradă. Spre comparaţie, la VW tempomatul este acţionat printr-o manetă “ascunsă” discret în spatele volanului, soluţie nu tocmai ergonomică.

Materialele utilizate în habitaclu se înscriu în linia Ford. Sunt de o calitate superioară, plăcute la atingere, indiferent că este vorba de planşa bordului sau de portiere. De asemenea, tocmai pentru că este un automobil de familie, sunt multe spaţii de depozitare, atât în portiere, cât şi între scaune. Printre punctele forte ale maşinii se numără poziţia la volan înaltă şi confortul oferit de scaune. Acest lucru este şi mai clar după un traseu de 13 ore de condus non-stop, atât în regim de autostradă, cât şi pe drumurile naţionale ale României, indiferent că este vorba de locurile din faţă sau cele din spate. Portbagajul SUV-ului are 456 de litri, adică ceva mai puţin decât un break compact, însă capacitatea permite fără probleme depozitarea bagajelor pentru patru persoane, la un drum mai lung. Dacă este nevoie de spaţiu mai mult, bancheta se poate rabata iar capacitatea este majorată la peste 1.600 de litri. Rabatarea banchetei se face prin acţionarea unei manete pe partea laterală a şezutului banchetei.

Sistemul multimedia este caracterizat în primul rând de multitudinea butoanelor de mici dimensiuni. Dar, sunt şi plusuri – cum ar fi probabil cel mai simplu sistem de conectare a unui telefon prin Bluetooth, dar era de apreciat un display de dimensiuni mai mari. În condiţiile în care Dacia a ajuns să ofere un sistem multimedia cu navigaţie şi display generos, era de apreciat şi din partea Ford o soluţie cel puţin similară. Cel mai probabil se va găsi o soluţie, dar odată cu viitoarea generaţie.

Confortul este principalul “as din mânecă” pentru Kuga. Pe lângă scaunele confortabile, suspensia pare perfectă pentru un drum lung. Este suficient de moale pentru a absorbi denivelările dar suficient de tare încât, la nevoie, să se poată adopta şi un stil mai sportiv de condus.

Motorul diesel de 2,0 litri şi 163 CP este cuplat la o cutie de viteze automată de tip Powershift cu 6 trepte. Teoretic consumul mediu este de aproximativ 6,2 litri/100 km dar în realitate acesta este de 7,4 litri/100 km. Diferenţa poate fi pusă însă pe seama infrastructurii româneşti. Cutia automată este una dintre cele mai bune alegeri în materie de confort, mai ales că există doar o creştere de 0,3 litri/100 km a consumului, iar la un drum mai lung, confortul primează. Cu toate că nu este cea mai rapidă  cutie, aceasta schimbă într-un timp optim treptele.

Preţul pentru un Kuga 2,0 litri diesel de 163 CP este de 32.200 de euro cu TVA. Preţul de pornire este de 24.800 de euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO