Auto

Test Auto ZF: Mazda CX-5 SUV compact de talie mare

Test Auto ZF: Mazda CX-5 SUV compact de talie mare

Mazda CX-5

Autor: Bogdan Alecu

06.08.2012, 15:55 1645

Gama constructorului nipon a fost completată în acest an de un nou SUV compact, plasat în gama SUV, CX-7 şi care să reprezinte un concurent redutabil pentru VW Tiguan, Ford Kuga sau pentru noile Kia Sportage sau Hyundai ix35.

Mazda CX-7 a fost lansată în 2007 ca un SUV compact, alternativă la modelele "Made in Europe". Venea la acea vreme cu un design sportiv, tracţiune integrală, dar, spre dezamăgirea clienţilor, numai cu un motor pe benzină de 2,3 litri supraalimentat de pe Mazda3 şi 6 MPS şi numai cu transmisie manuală care includea un ambreiaj temperamental şi uşor de "afumat" de către neexperimentaţi. Timpul a trecut şi versiunea facelift a venit cu o motorizare diesel, dar care nu era nici pe departe la fel de sportivă ca benzina, accentul fiind pus pe consum.

Toate "minusurile" lui CX-7 au fost corectate însă de noul CX-5. Cu toate că numele îl situează sub CX-7, CX-5 este mai încăpător, dispune de un portbagaj mai mare şi o gamă incomparabil mai mare în ceea ce priveşte motorizările şi transmisiile disponibile. Avem dieseluri, benzine, transmisii manuale şi automate disponibile în mai toate combinaţiile.

Odată cu lansarea lui CX-5, Mazda a venit şi cu tehnologia Skyactiv care optimizează atât şasiul cât şi motorizările şi transmisiile. Mai mult, datorită acestor optimizări CX-5 este mai uşor, mai agil şi consumă mai puţin.

Odată ce ai luat loc la volan, realizezi imediat că eşti într-o Mazda. Materialele sunt "corecte" fără a ieşi în evidenţă cu vreo influenţă premium, iar designul este unul plăcut, cu un aer sportiv. Modelul testat era echipat inclusiv cu un sistem multimedia cu navigaţie şi incinte acustice Bose, ceea ce face din noul CX-5 un SUV compact cu trăsături premium. Ce nu am apreciat însă la drum au fost oglinzile retrovizoare exterioare care "vibrau" în mers, situaţie întâlnită la mai multe maşini, nu doar la una singură.

În ceea ce priveşte confortul, CX-5 dispune atât de scaune ergonomice, cu o bună susţinere laterală, dar şi de o suspensie setată pe confort, dar fără să afecteze ţinuta de drum a automobilului.

În ceea ce priveşte motorizarea, am testat două versiuni - ambele cu tracţiune integrală şi motor diesel de 2,2 litri, însă una de 150 CP şi cutie de viteze manuală cu şase trepte şi una de 175 CP şi cutie automată, tot cu şase trepte. Dintre cele două versiuni, raportul preţ/performanţe este de partea versiunii de 150 CP. De ce? Faţă de versiunea mai puternică şi cu transmisie automată, cea manuală pare să accelereze mai rapid şi să răspundă mult mai prompt la apăsarea pedalei de acceleraţie. Pare, deoarece potrivit datelor oficiale, în ambele versiuni maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,4 secunde. Diferenţa însă apare la consum - datele oficiale anunţă 5,2 litri/100 km pentru manuală şi 5,5 pentru automată, însă pe traseul dintre Bucureşti - Braşov şi retur am obţinut o diferenţă de peste un litru la 100 km, respectiv aproape şapte litri/100 km cu versiunea automată şi şase litri cu cea manuală.

În ceea ce priveşte achiziţia, un CX-5 cu echiparea de bază Emotion, motor pe benzină de 2,0 litri şi tracţiune doar pe puntea faţă costă de la 22.190 de euro cu TVA. Modelele testate pornesc de la 32.090 de euro cu TVA pentru dieselul de 150 CP cu transmisie manuală şi echipare de top Revolution şi de la 34.590 de euro pentru versiunea automată.

În ceea ce priveşte vânzările, anul acesta Mazda va livra 160 de maşini din noul CX-5, 75 dintre acestea fiind deja vândute.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO