Mazda6 a reprezentat în ultimii aproape 15 ani unul dintre automobilele care s-au diferenţiat de restul printr-un design dinamic şi elegant, design care de obicei îl regăsim la modelele premium şi nu la cele „de volum”. Clasa medie a devenit în ultimii ani un segment tot mai competitiv, atât constructori tradiţionali precum Opel sau Ford venind cu echipamente specifice până de curând segmentului premium, cât şi jucători noi precum Hyundai, care a venit cu noul i40. În acest context, Mazda a dorit să reducă ciclul de viaţă al modelului de clasă medie, iar la mai puţin de şase ani de când a lansat modelul anterior, constructorul nipon a venit cu noua Mazda6.
Spre deosebire de concurenţa europeană din segment, VW Passat, Ford Mondeo sau Peugeot 508, noua Mazda6 vine cu un design mult mai modern, special proiectat pentru ca maşina să iasă în evidenţă indiferent că vorbim despre parcarea unui hotel de cinci stele sau doar una de la mall. Acest lucru a reuşit tocmai datorită inspiraţiei din conceptul Takeri prezentat în 2011 - farurile speciale, grila radiatorului proeminentă, liniile laterale - toate sunt proiectate pentru ca Mazda6 sa iasă cât mai mult în evidenţă.
La interior însă, Mazda6 şi-a pierdut din originalitate şi regăsim un design similar cu cel de pe CX5, contrastând într-un fel cu designul exterior. Materialele sunt de bună calitate, iar finisarea este exact cum este de aşteptat de la un automobil "made in Japan". Interiorul este simplu, minimalist, cu o parte superioară dominată de sistemul multimedia şi una inferioară unde se regăsesc comenzile pentru climatizare şi un volan parcă gândit pentru segmentul premium. Pe de altă parte, japonezii au preferat soluţia unui sistem de navigaţie TomTom, una care nu se ridică la nivelul aşteptărilor sau clasei din care face parte maşina, având o grafică învechită şi un răspuns destul de lent. Pe de altă parte, acesta include şi harta României.
În ceea ce priveşte spaţiul interior, datorită unui ampatament de 2,83 metri lungime, acesta este la nivel înalt pentru acest segment indiferent dacă vorbim de locurile din faţă sau bancheta spate. În ceea ce priveşte portbagajul, acesta ajunge la aproape 500 de litri, având o deschidere largă şi un acces facil. În plus, în partea superioară a portbagajului sunt prezente două butoane pentru rabatarea banchetei.
Gama motorizărilor noii Mazda6 include două motoare pe benzină, de 2,0i 145 CP respectiv 165 CP şi 2,5i 192 CP şi un diesel de 2,2 litri disponibil în două versiuni de putere, de 150 CP respectiv 175 CP.
Dintre acestea, am testat dieselul de 2,2 litri 175 CP cuplat la o cutie de viteze automată cu şase trepte. Acesta răspunde imediat la apăsarea pedalei de acceleraţie, iar cutia schimbă aproape insesizabil treptele de viteză. De sportivitatea şi economia motorului, dar şi de optimizarea şasiului este responsabilă noua tehnologie Mazda denumită SkyActiv. Spre exemplu, noua generaţie este printre cele mai uşoare maşini din clasa sa, cu greutate de 1.300 kg, în cazul versiunii de bază, cu cel puţin 60 kg mai puţin decât concurenţa directă.
Pe fondul reducerii greutăţii, consumul mediu înregistrat la drum lung a scăzut la 6,5 litri/100 km, faţă de 8,5 litri/100 km în traficul din Capitală. Oficial, consumul extraurban este de 4,8 litri/100 km, însă infrastructura locală nu permite (încă) atingerea unor astfel de valori.
În ceea ce priveşte ţinuta de drum, noua generaţie este chiar mai agilă decât vechiul model şi în plus reuşeşte să amortizeze mai eficient denivelările din carosabil.
Preţul de pornire pentru Mazda6 este de 21.690 de euro cu TVA, iar un model de top ajunge la peste 30.000 de euro.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels