Auto

Test Auto ZF: Range Rover Evoque, "arma" anti-BMW - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Range Rover Evoque, "arma" anti-BMW

Test Auto ZF: Range Rover Evoque, "arma" anti-BMW

Autor: Bogdan Alecu

04.01.2012, 00:00 694

Land Rover a decis să extindă gama diviziei de lux Range Rover pe măsură ce clienţii doreau un SUV de lux, dar mai compact decât actualele "limuzine" 4x4 proiectate pentru confortul suprem atât on cât şi off-road. Astfel, la câţiva ani de când a prezentat conceptul LRX a fost lansat Evoque - un SUV compact construit pe platforma lui Land Rover Freelander dar utilizând elementele premium ale modelelor Range Rover. Dacă în urmă cu câteva săptămâni am testat un Evoque în versiune mai "de bază", cu transmisie manuală şi scaune confortabile, acum am testat o versiune cu transmisie automată şi scaune sport

Din punct de vedere al designului Range Rover Evoque este cel mai spectaculos SUV lansat vreodată în producţia de serie de către constructorul britanic. La acest capitol singurul care a mai reprezentat o asemenea revoluţie a designului a fost BMW X6 când a fost lansat în 2008.

Principalii concurenţi ai lui Evoque sunt BMW X1 şi Audi Q3 dar acestea dispun numai de versiuni în cinci uşi, în timp ce Evoque poate fi şi "cool" în versiune coupe cât şi mai "familist" în cea cu cinci. Modelul Coupe nu are momentan concurent.

Imediat cum iei loc la bord observi că spaţiul interior este mai mult decât generos pentru pasagerii din faţă dar şi un pic mai restrâns pentru cei din spate - unde avem două locuri şi nu trei cum ne-am fi aşteptat.

În versiunile de top, scaunele faţă sunt reglabile electric, portbagajul este deosebit de generos, el are în standard 550 de litri care pot creşte după rabatarea banchetei la 1.350 de litri.

Evoque poate avea un interior orientat către confort sau unul sportiv, în funcţie de echiparea aleasă. Spre exemplu echipările Dynamic şi Dynamic Plus vin cu scaunele faţă tip-scoică (sau sport), acestea fiind probabil cele mai sportive scaune montate vreodată pe un Range Rover. Ele arată senzaţional, au o susţinere bună pentru tot corpul dar în ciuda reglajelor electrice sunt destul de tari. Pentru cei ce doresc confort există echiparea Prestige cu scaune-fotolii.

În habitaclu nu ai cum să nu observi designul spectaculos şi finisajele demne de segmentul de lux, nu doar de cel premium. Pielea este prezentă din abundenţă şi prima impresie este de lux exuberant. Aproape toate elementele de control din interior sunt preluate de la Jaguar iar acesta este un lucru în mare măsură bun care poate lua minţile celor înnebuniţi după elementele care arată bine într-o maşină. În plus, avem şi un spaţiu de depozitare în spatele consolei, idee ce este copiată de la Volvo. Sistemul audio de top Meridian este foarte puternic la ai săi 825 de waţi şi costă 1.290 de euro.

Tot la capitolul echipamente nu trebuie uitat sistemul Terrain Response, unic în segment şi în lumea SUV-urilor, dar care cumva este în plus pe Evoque deoarece SUV-ul în versiunea sport nu pare a fi proiectat pentru off-road, ci doar pentru cel mult un macadam.

Electronica lucrează perfect cu diferenţialele şi dacă laşi sistemele să-şi facă treaba, Evoque este o revelaţie pe viraje. Este foarte rapid şi cel mai important, plăcut de pilotat. Direcţia este perfectă, oferă un feedback foarte bun şi este foarte precisă.

Motorul dezvoltă 190 CP şi 420 Nm şi este cuplat la noua cutie cu opt trepte. Motorul este imperceptibil în interior până la 2.000 rpm dar după 3.000 devine prea zgomotos. Cuplul său are o valoare mare dar masa mare a maşinii necesită turarea motorului şi deci prezenţa în nenumărate rânduri peste 3.500 rpm. Rezultă zgomot în interior şi încă un punct în minus pentru confort.

Preţul unei versiuni echipate va atinge precum cazul de faţă, aproape 68.000 de euro cu TVA, în condiţiile în care 18.000 de euro sunt doar opţionale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO