Auto

Test-drive Ford Focus in patru usi sau ce vor familiile de la masinile compacte

27.04.2005, 19:01 38

A doua generatie a celui mai bine vandut model Ford din Europa, Focus, a primit o data cu Salonul de la Geneva si o varianta de limuzina in patru usi, in completarea modelelor cu trei si, respectiv, cinci usi, cu un puternic accent de coupe. La putin timp dupa Salonul de la Geneva, producatorul Ford a inceput si organizarea primelor teste oficiale cu modelul de la care are mari asteptari pe pietele europene sau chiar asiatice, acolo unde masinile de familie in patru usi sunt la mare cautare.

Drumurile serpuite inguste in alternanta cu autostrazile din Franta au fost destinatia cea mai potrivita la care

s-au gandit reprezentantii Ford Motors pentru lansarea variantei in patru usi a modelului Ford Focus.

Explicatia este simpla si are la baza faptul ca elemente precum confortul la drum intins, dar si pe sectoare de drum variat, alaturi de stabilitatea in curbe sunt elemente importante pentru potentialii clienti care vor o masina de familie din clasa compacta.

Iar clasa compacta are an de an o evolutie peste media pietei europene, fie ca este vorba de Europa de Vest, estul Europei sau chiar pietele emergente din America de Sud sau Asia. Practic, tot mai multi europeni si nu numai vor o masina de familie care sa ofere o gama larga de facilitati la un pret rezonabil.

Iata de ce inginerii si mai ales oamenii de marketing de la Ford au pus modelul cu patru usi in centrul gamei Focus si spera sa aiba un rol important atat in Europa, cat si pe alte piete cheie. Proiectat si asamblat total in Europa, noul Focus mizeaza in special pe pietele emergente din Asia, unde sedanurile in patru usi sunt masini populare.

Modelul in patru usi are un design asemanator cu celelalte variante de Focus, dar are caracteristici care il diferentiaza. Masina combina, potrivit celor de la Ford, eleganta unei limuzine cu caracteristicile masinilor sport. Focus in patru usi completeaza gama, aducand o nota distincta fata de modelele cu accente de coupe in trei si cinci usi, dar si de masinile sportive.

Ca orice masina de familie care se respecta, noul sedan Focus se lauda cu un spatiu de depozitare generos. Portbagajul are maximum 565 de litri, permitand transportarea a doua valize mari sau a unei genti cu echipament de golf. Altfel spus, bagajele necesare unei familii de patru persoane pentru un sejur la munte sau la mare. In plus, scaunele din spate pot fi pliate pentru a asigura un spatiu suplimentar de depozitare.

Noul Ford Focus este disponibil in patru variante: Ambiente, Comfort, Trend si Ghia. In varianta standard, Ambiente, ofera inchidere manuala usi si portbagaj, scaun sofer ajustabil manual pe inaltime, servodirectie, sistem inteligent de protectie, airbag pentru sofer, bare laterale de impact fata si spate, sistem pasiv antifurt Safeguard si preechipare audio cu patru difuzoare. Preturile pentru noul Focus pornesc de la 9.935 de euro fara taxe, iar varianta cea mai scumpa, Ghia, ajunge la 13.890 euro fara taxe.

Modelele Ford Focus (in trei, patru si cinci usi) sunt disponibile in toata Europa. "La sfarsitul anului vom lansa si versiunea sportiva - Focus ST, iar anul viitor vom incepe sa vindem versiunea Coupe Cabrio, bazata pe conceptul Vignale", declara Geoff Polites, vicepresedinte Marketing, Vanzari si Servicii la Ford Europa.

Siguranta pasagerilor este la randul ei unul dintre elementele cheie in alegerea unei masini de familie. Iar inginerii de la Ford sunt constienti de acest lucru, modelul primind calificativ maxim (cinci stele) la testele de impact derulate de organismul european independent Euro NCAP.



Fara cheie

La fel ca si in cazul altor modele ale concurentilor directi, clientul de Ford Focus poate opta pentru sistemul Key Free. Astfel, acesta primeste un card in loc de cheie, iar in momentul in care masina detecteaza cardul corect, se deschide automat. In plus, acest card autorizeaza pornirea vehiculului prin actionarea unui comutator. In momentul in care soferul pleaca din masina, incuietorile sunt actionate prin simpla apasare a unui buton.

Din ce in ce mai multi producatori auto au incercat sa ofere consumatorilor inalta tehnologie la un pret rezonabil. Focus are, ca dotare optionala, faruri care se adapteaza miscarilor rotilor din fata.

Consumul ramane insa poate cel mai important element de alegere a unei masini de familie, alaturi de dimensiunea portbagajului. Inginerii de la Ford au adaugat la clasicul motor diesel de 1,8 l si 115 CP un altul de 1,6 l si 90 de CP. Modelul de 1,6 litri are un consum mediu de 4,7 l la 100 de kilometri. Pentru adeptii motoarelor pe benzina, Focus dispune de patru variante. Noul Focus este dotat cu o cutie de viteze manuala in cinci trepte Durashift, care a fost mentinuta pe masinile Ford desi dateaza din 1991. Noul Focus este disponibil si in varianta cu motor de 1,8 l Duratorq TDCi, care a fost imbunatatit cu un nou sistem de combustie si de injectie.



Vanzari de 100.000 de unitati in 2005

Modelul Focus este cel mai apreciat din gama Ford, de la lansarea sa din 1998, vanzandu-se peste 3,2 milioane de unitati in toata Europa. Desi productia initiala a Focus a inceput la fabrica Saarlouis din Germania, masina va fi construita la fabrica Ford din Valencia. In plus, productia va fi realizata, incepand cu aceasta vara, si la St. Petersburg.

Din noul model Focus s-au vandut in primul trimestru al acestui an 100.000 de unitati, la care se adauga cele 15.000 de masini vandute de la lansarea sa de la sfarsitul anului 2004. Masina a avut cele mai bune rezultate pe pietele din Germania, Anglia, Spania si Italia.

Pe piata romaneasca, Ford a vandut in primul trimestru al anului 2005 peste 1.200 de unitati, cu 45% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. Luna martie a fost cea mai buna pentru Romcar, reprezentantul general al marcii in Romania, volumul vanzarilor atingand 533 de autovehicule, dublu fata de luna martie a lui 2004. Noua generatie Focus, lansata in urma cu doua saptamani in Romania, s-a vandut in aproximativ 40 de unitati, iar pe ansamblul anului obectivul este de 1.500 de unitati. Principalii concurenti pe piata locala ai noului model Ford Focus sunt, la fel ca si nivel european, Renault Megane, Volkswagen Golf sau Peugeot 307, precum si un model cu care Focus imparte aceeasi platforma, Mazda3.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO