Auto

Titanium X, folosit drept pretext de Ford pentru motorizari noi in gama Mondeo

20.10.2004, 00:00 87



Mondeo, oferta din clasa medie a americanilor de la Ford a primit de curand un aer de exclusivitate. Titanium X, o versiune limitata de 4.000 de unitati, a seriei Mondeo, produsa doar in perioada august-octombrie 2004 a fost supusa primelor drive-teste oficiale pentru presa.



La o prima vedere, Titanium X este un Mondeo. Cunoscatorii ar putea spune ca este chiar Mondeo ST 220 (versiunea cea mai performanta a gamei) avand in vedere linia sportiva a exteriorului, mai ales rotile si designul spoilerelor.



Asemanarea cu ST 220 este evidenta si in cazul grilei frontale, cu accente cromate, dar si a unor elemente de detaliu, precum proiectoarele de ceata.



Modelul imprumuta si elemente de la versiunea de lux a Mondeo, botezata Ghia. "Cand am decis sa realizam o serie limitata special pentru doua noi motoare, am vrut sa imbinam luxul si performanta" a spus Gert Hohenester, designer sefan cadrul producatorului Ford. "Am optat pentru un design interior contemporan, cu o tema "tehno", iar pentru exterior ne-am inspirat din liniile lui Mondeo ST220", spune Hohenester.



Intr-aedvar, la interior, dotarile versiunii de lux Ghia au fost imbunatatite prin adaugarea unor insertii metalice pe consola centrala, prin modificarea designului schimbatorului de viteze si aspectului sportiv al instrumentelor de bord.



In plus, scaunele prezinta ornamente din piele Alcantara neagra, cu perforatii argintii, efect folosit si pentru realizarea panourilor usilor.



Oglinzi laterale rabatabile electric si cu lumini de semnalizare, stergatoare de parbriz cu senzori de ploaie, faruri cu aprindere automata, scaunul pasagerului din fata reglabil electric si climatizare (racire si incalzire) pentru scaunele fata, toate acestea sunt dotari standard pentru noua lini Titanium X.



Poate cel mai interesant element a fost reprezentat de sistemul audio performant care ne-a permis sa facem educatie muzicala la circa jumatate de autostrada cu ocazia unui rar blocaj in trafic, audienta fiind delectata cu muzica pop romaneasca, din care n-au lipsit nici hiturile Ozone care se bucura de atata popularitate peste hotare.



Echipamentele de siguranta sunt la randul lor la loc de cinste pe lista dotarilor Titanium X. Practic, toate versiunile Titanium X, indiferent de motorizare includ sistemul ISP (Intelligent Protection System) ce contine 6 airbag-uri, tetiere active, scaune fata cu protectie laterala, ABS, EBA (Emergency Brake Assist) si ESP (Electronic Stability Program).





Motorizari speciale



Mondeo Titanium X este si pretextul folosit de producatorul american pentru a introduce doua noi motoare. Este vorba de un diesel Duratorq TDCi de 2,2 litri si 155 cai-putere, proiectat de cei de la Ford pentrua fi cel mai puternic motor diesel cu 4 cilindri din clasa sa, adr si un motor pe benzina Duratec de 3,0 litri si 204 cai-putere.



"Am creat Titanium X ca o serie limitata tocmai pentru a asigura o lansare optima a acestor doua noi motoare", explica reprezentantii Ford Europa.



Proiectat sa sustina patrunderea Ford in partea superioara a segmentului premium, motorul de 2,2 litri si 155 cai-putere face parte din a generatieTDCi de la Ford, fiind capabil sa dezvolte un cuplu de 400Nm la 1.800 de rotatii pe minut. Echipat cu noul motor TDCi, Mondeo ajunge de la 0 la 100 kilometri pe ora in 8,7 secunde si atinge o viteza maxima de 220 kilometri pe ora. Pastrand traditia motoarelor TDCi, realizarea acestor performante se face cu un consum de 8,2 litri/100 kilometri in ciclul urban, 4,9 litri/100 kilometri extra urban si 6,1 litri/100 kilometri in varianta combinata.



Cea mai puternica varianta Titanium X are in centrul atentiei noua versiune de 204 cai-putere a motorului Duratec cu sase cilindri dispusi in fomr aliterei "V". Noul motor permite o acceleratie de la 0 la 100 kilometri pe ora in 7,9 secunde si o viteza maxima de 240 kilometri pe ora. In varianta combinata consumul de carburant este de 10,3 litri/100 kilometri. "Foarte multi dintre clientii nostri care au achizitionat un model Mondeo pe benzina au solicitat un motor V6 puternic, capabil sa atinga performante situate intre oferta de 2,5 litri si 170 cai-putere, si cea de 3,0 litri si 226 cai-putere. Noul motor de 3,0 litri si 204 cai-putere este tocmai raspunsul la aceste cereri", precizeaza reprezentantii Ford Europa.



Ambele motoare sunt echipate cu transmisii Ford Durashift, in 6 trepte, pentru a obtine performante maxime cu un consum redus de combustibil.



"Este masina ideala pentru soferi ce doresc sa realizeze economie de combustibil, soferi care realizeaza drumuri lungi pe autostrada, dar care vor sa se si distreze in calatorii", sustin cei de la Ford.



Noul Mondeo Titanium X va ajunge, potrivit reprezentantului general al Ford pe piata romaneasca, compania Romcar. De altfel, prima din cele 60 de unitati alocate pentru piasa romaneasca si-a gasit deja un client. Potrivit reprezentantilor Romcar, preturile de pornire sunt de 21.175 euro CIP (fara taxe vamale, accize si TVA), in varianta de motorizare de 155 cai-putere, respectiv 22.415 euro CIP, in varianta de motorizare de 204 cai-putere. Pentru comparatie, preturile pentru modelele standard ale gamei Mondeo incep la 14.000 de euro, fara taxe.





Clasa medie, cresteri peste medie in Romania



Vanzarile de masini din clasa medie, adica asa numita clasa D pe piata romaneasca, au ajuns anul trecut la 7.200 de unitati.



Valoarea corespunde unei cresteri de aproape 29%, crestere superioara atat nivelului total al pietei auto romanesti, cat si al importurilor.



Cel mai bine vandut model din clasa medie a fost anul trecut, Volkswagen Passat, cu peste 1.800 de unitati vandute ceea ce corespunde unei cote de piata de 25%. Pe locul doi s-a aflat anul trecut tot un model german, Opel Vectra. Ford Mondeo a ocupat locul trei cu peste 580 de unitati vandute. Intre cele mai vandute modele din gama masinilor medii din Romania s-au mai aflat Peugeot 406 (model care de anul acesta a fost inlocuit cu noul model Peugeot 407), Renault Laguna sau Skoda Superb.
andreea.melinte@zf.ro ; ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO