Auto

Toyota Hilux, SUV pe asfalt, utilitară off-road pe teren accidentat

Toyota Hilux, SUV pe asfalt, utilitară off-road pe teren accidentat

Autor: Bogdan Alecu

23.12.2011, 00:03 1785

Toyota Hilux este cunoscut de publicul "civil" drept pick-up-ul care a ajuns la Polul Nord doar cu ajutorul a mici modificări. Acum cea de-a şaptea generaţie lansată în 2006 a fost actualizată, amintind acum chiar şi de Land Cruiser V8. Adică noul Hilux arată acum mai impozant, mai elegant şi, cel mai important, mai luxos .

La interior regăsim acum un volan cu aspect mai elevat graţie inserţiilor cromate, cele trei ceasuri de bord nu mai sunt separate, iar de pe consola centrală au dispărut ornamentele de tip "T" - acum toată zona multimedia este ornată cu elemente care imită aluminiul. În plus, există şi elemente practice precum cele două suporturi retractabile pentru băuturi din lateralele bordului.

Nivelul de echipare de top Style Plus dispune şi de noul sistem Toyota Touch, cu touchscreen de 6,1 inchi, pe care pot fi vizualizate imaginile de la camera pentru mersul înapoi - o dotare foarte utilă la manevrele în spaţii restrânse. În plus, noul Hilux vine cu conexiune Bluetooth şi port USB.

Sub capotă se regăseşte motorul diesel D-4D în patru cilindri, de 3,0 litri şi cu o putere maximă de 171 CP, în timp ce cuplul motor maxim de 343 Nm este obţinut între 1.400 rpm şi 3.400 rpm. Pe asfalt Hilux uimeşte în ce priveşte reprizele şi depăşirile, în timp ce atunci când intră pe teren accidentat maşina poate depăşi aproape orice obstacol care îi iese în cale. Dacă maşina e goală, dieselul potent nu are nevoie de reductor pentru atacarea unor pante foarte serioase, cuplarea punţii faţă făcându-şi treaba cu brio.

Ca minus, putem menţiona direcţia care este uşor imprecisă, dar acest lucru este valabil în cazul oricărui alt pick-up comparabil, însă maneta cutiei de viteze e suficient de precisă şi îţi permite manevrarea rapidă în situaţiile mai delicate. De asemenea, suspensia faţă are o cursă lungă, asigurând un bun confort pe macadam cu denivelări mari, dar se dovedeşte şi suficient de bine setată pentru stabilitate.



Toyota Hilux 3.0 D-4D

Propulsie: L4, 2.982 cmc, tracţiune integrală, transmisie manuală cinci trepte, 109 CP la 6.300 rpm, 171 Nm la 3.600 rpm.

Performanţe: 0-100 km/h 12,1 s, viteză maximă 170 km/h, consum mediu 7,7 l/100 km, emisii CO2 203 g/km.

Preţ: 35.410 euro cu TVA

Plus: Echipare şi confort demne de un SUV, design, performanţe superioare în off-road

Minus: stabilitate mai scăzută cu bena goală

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO