Auto

Volkswagen şi Skoda au crescut în topul preferinţelor. Vezi aici care au fost cele mai bine vândute maşini în 2011

1. Skoda Octavia

Vedeţi aici topul celor mai vândute maşini străine

Autor: Bogdan Alecu

28.12.2011, 13:31 3424

Românii s-au reorientat către maşini mai scumpe în 2011 faţă de 2010 potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Din cele zece cele mai bine vândute maşini de import în acest an creşteri în top au înregistrat numai mărcile Volkswagen - care se regăseşte în top cu cele trei modele de volum ale sale, Golf, Polo şi Passat, dar şi Skoda cu Octavia.

Astfel, dacă anul trecut cel mai bine vândut automobil a fost Renault Clio (atât Clio III hatchback cât şi sedanul Symbol), care are un preţ mediu de sub 10.000 de euro, în 2011 clienţii s-au reorientat către Skoda Octavia, care are un preţ de pornire de peste 12.000 de euro.

Astfel, potrivit APIA în primele 11 luni ale acestui an Porsche România, importatorul Skoda a livrat peste 4.000 de automobile Octavia, în creştere cu 4% faţă de anul trecut, în timp ce Renault a vândut în acelaşi interval 3.750 de maşini Clio, în scădere cu 22%. Pe de altă parte, în statisticile APIA "Clio" include atât versiunea hatchback în cinci uşi, care reprezintă totodată modelul Clio - cu vânzări de 502 unităţi, valoare identică cu cea din 2010, dar şi Symbol - model complet diferit de Clio III, în condiţiile în care acesta utilizează în continuare o platformă tehnică modificată a lui Clio II. Modelul Symbol a purtat denumirea de Clio Symbol până în 2006, atunci când acesta a beneficiat de un facelift. Astfel, acesta rămâne singurul caz din statistica APIA în care două modele complet diferite sunt centralizate ca unul singur.

Pe poziţia a treia a urcat anul acesta VW Golf cu aproape 2.800 de unităţi, în uşoară creştere faţă de anul trecut. Spre comparaţie, în 2010 Golf s-a clasat pe locul cinci în topul celor mai bine vândute maşini de import pe piaţa locală.

Opel Astra a pierdut locul al treilea în favoarea lui Golf, în condiţiile în care vânzările acestuia au scăzut cu peste 30% la aproape 2.100 de maşini, în timp ce VW Polo a urcat de pe nouă pe cinci ajungând la aproape 1.900 de unităţi, în creştere cu 2% faţă de perioada similară a anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO