Auto

VW Beetle 1,2 TSI: dinamica la putere, indiferent de motorizare

VW Beetle 1,2 TSI: dinamica la putere, indiferent de motorizare

Autor: Bogdan Alecu

09.12.2011, 00:03 319

Volkswagen a dat însă tonul "remake-urilor" când la finele anilor 90, utiliza platforma lui Golf IV pentru a relansa Beetle-ul. Ce a greşit însă atunci VW a fost că a lansat Beetle-ul cu prea multă "flower power", ceea ce a îndepărtat destul de mult clientela masculină, limitându-se implicit numai la jumătate din piaţă. Fiat şi MINI au mizat pe un public cât mai variat şi implicit rezultatele s-au văzut în cifrele legate de vânzări.

Acum, după ce şi Fiat a lansat 500, iar noul MINI a ajuns deja la cea de-a doua generaţie, Volkswagen a dorit să-şi reînvie legenda. Spunem legendă deoarece Beetle este dovada clară a supremaţiei germane în in­dus­tria auto. Proiectat în anii 30 de către Ferdinand Por­sche la comanda lui Adolf Hitler, Beetle s-a fabricat din 1938 şi până în 2003 - ultimele exemplare fiind pro­duse în Mexic. În total peste 21,5 milioane de maşini s-au vândut de-a lungul istoriei lungi de mai bine de 70 de ani.

Dacă luna trecută am testat Beetle-ul cu motorizarea de 2,0 litri şi 200 CP, acum am ales cea de 1,2 litri, tot pe benzină şi tot supraalimentată, dar de "numai" 105 CP. Conform datelor oficiale, propulsorul este capabil să ofere un consum urban de 7,6 litri/100km. Noi am reuşit să atingem un consum mediu, în condiţile traficului bucureştean de aproximativ 8 litri/100 km, ceea ce este o valoare foarte bună pentru o maşină cu motor pe benzină şi care cântăreşte 1.274 kg.

Cu toate că discutăm practic de o maşină compactă cu un motor de 105 CP, faptul că valoarea cuplului urcă la peste 170 Nm Beetle-ul chiar şi cu motorizarea cea mai mică are un puternic caracter sportiv. La acesta contribuie şi "coloana sonoră" a evacuării atunci când motorul este turat la peste 3.000 rpm. Mai mult, ne aşteptam la acest lucru în condiţiile în care Beetle-ul original era mai mult sau mai puţin primul Porsche.

Preţul modelului testat este de 20.035 euro cu TVA, iar preţul de bază al versiuni de echipare Design este de 16.377 euro cu TVA.

Beetle 1,2 TSI

  • Propulsie: L4, 1.197 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase trepte, 105 CP la 5.000 rpm, 175 Nm la 1.150 rpm

  • Performanţe: 0-100 km/h 10,9 s, viteză maximă 180 km/h, consum mediu 5,9 l/100 km, emisii CO2 137 g/km.

  • Preţ: 16.377 euro cu TVA

  • Plus: Imagine, motor sportiv şi economic, confort

  • Minus: Interior relativ restrâns

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO