Bănci și Asigurări

ABN Amro a castigat 12,8 mil. euro anul trecut

10.09.2007, 18:51 11

Filiala locala a olandezilor de la ABN Amro a reusit anul trecut sa isi majoreze profitul net la 12,8 milioane de euro, fata de 9,9 milioane de euro cat castigase in 2005.
Profitul net al ABN Amro Bank Romania a fost de 45,29 milioane de lei (12,8 milioane de euro) in 2006, cu 25% mai mare, in lei, decat cel realizat in anul precedent, potrivit datelor publicate de banca in Monitorul Oficial.
Activele bancii au urcat la 5,27 miliarde de lei in decembrie trecut (1,56 miliarde de euro), cu aproape 9% mai mult, in lei, decat in decembrie 2005. ABN a crescut astfel mult mai incet decat piata (activele totale din sistemul bancar au urcat in 2006 cu circa 50%).
Creantele asupra clientelei (reprezentata in mare parte de creditele acordate) totalizau la sfarsitul anului trecut 1,67 miliarde de lei (498 de milioane de euro), fiind cu 61% mai mari decat in decembrie 2005.
Olandezii nu anunta date separat pentru fiecare piata pe care sunt activi, astfel ca informatiile financiare privind activitatea ABN Amro Romania sunt accesibile doar la publicarea anuala in Monitorul Oficial.
In prezent, sunt in derulare doua oferte de preluare pentru grupul olandez, una fiind lansata de englezii de la Barclays, iar cealalta de un cosortiu condus de Royal Bank of Scotland (RBS), din care mai fac parte Fortis si Santander. Oferta consortiului condus de RBS este de 71 mld. euro, majoritatea in numerar, in timp ce Barclays este dispusa sa plateasca 61 mld. euro pentru preluarea titlurilor ABN, insa cea mai mare parte in actiuni proprii.
Daca Barclays este tentata de mentinerea structurii grupului olandez, consortiul condus de RBS ar diviza ABN, fiecare membru urmand sa preia diviziile de care este interesat. Cele doua oferte de cumparare sunt inca in derulare. In aceste conditii, viitorul ABN Amro Romania, infiintata in 1995, este incert.
De altfel, filiala locala a ABN a avut o prezenta destul de discreta in ultimii ani. Banca a anuntat doar doua dealuri mari, intermediind emisiuni de obligatiuni in lei pentru Banca Mondiala (in august 2006) si pentru Banca Europeana de Investitii, in primavara lui 2007.
Orientata in mod traditional pe zona de clienti corporativi, banca a inceput din 2005 sa isi dezvolte afacerile si pe zona de consumer banking, prin intermediul unei forte mobile de vanzari. A lansat recent si un portal pentru promovarea creditelor, care ofera informatii privind produsele, dar si o aplicatie pentru calcularea ratei, respectiv a sumei maxime care poate fi obtinuta in functie de veniturile clientului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO