Bănci și Asigurări

Allianz: Costuri spre zero la vanzarea online

28.04.2009, 00:00 47

Vanzarea pe internet a politelor de asigurare este mult mai profitabila decat cea clasica, prin intermediari, deoarece costurile sunt reduse, in timp ce comisioanele platite agentilor si brokerilor ajung chiar si la 30-40% din prima, afirma Mihai Voica, managing director al Allianz Direct, divizia de vanzari online a asiguratorului Allianz-Tiriac, liderul pietei locale.

"Costurile la vanzarea online tind spre zero, deoarece se elimina cheltuielile cu intermediarii, cu pregatirea lor. Daca toti asiguratii ar fi foarte obisnuiti cu aceasta aplicatie si ar cumpara polita singuri, fara sa sune la call-center, costurile ar fi foarte reduse", spune Voica, 36 de ani, care activeaza de opt ani in cadrul Allianz-Tiriac pe partea de vanzari.
Divizia Allianz Direct a fost infiintata in noiembrie anul trecut, ca agent de asigurare. Prin intermediul unui site, asiguratorul vinde polite auto Casco, RCA si de calatorie in strainatate, pana acum volumul vanzarilor fiind de 1.000 de polite. "Doar 30% din clienti platesc cu cardul online, romanii au ramas inca reticenti la aceasta modalitate de plata, chiar daca este vorba de site-uri securizate. Cash-ul a ramas numarul unu, urmat de ordine de plata prin internet banking si cardul la bancomate", explica Voica.
Allianz Direct are patru angajati la sediul central, la care se adauga sapte angajati din call-center si face parte din Allianz Direct New Europe, care mai este prezent in Polonia, Cehia, Ungaria si Croatia. In Romania piata de vanzari de asigurari online este aproape inexistenta. "In Ungaria piata online de asigurari depaseste 40 de milioane de euro pe an, iar peste 90% din politele vandute sunt RCA." Din valoarea totala a politelor vandute prin Allianz Direct, 75% sunt Casco, circa 20% RCA, iar restul sunt de calatorie.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO