Bănci și Asigurări

Banca Transilvania se uita dupa clienti mari cu operatiuni solide

01.04.2010, 23:10 38

Abordarea clientilor de talie mare care sunt mai robusti sigenereaza o profitabilitate superioara se numara printreobiectivele Bancii Transilvania (BT) pentru anul acesta, conformplanului de afaceri pe 2010.
Banca s-a pozitionat pe piata in ultimii ani drept o institutie decredit dedicata firmelor mici si mijlocii, insa acestea au fost celmai dur lovite de criza, iar BT a resimtit impactul pe masura, asaincat acum incearca o atenuare a dependentei de acest segment declienti. In 2009, numarul de clienti corporate a crescut cu 3%,ajungand la 11.222, insa rulajul mediu al acestora a scazut cuaproape 10%. De asemenea, peste 43% din depozite au fost atrase dela clienti companii mari.
Pentru atragerea de noi clienti, banca are un plan de sofisticare afortei de vanzari dedicate companiilor mari.
Totusi, focusul pe IMM-uri va fi mentinut, inclusiv prin lansareaunui tip de credit pentru cofinantarea fondurilor nerambursabile dela UE si a schemelor de ajutor de stat derulate de MinisterulFinantelor. Din strategia de crestere a creditelor cu 17% faceparte si un pachet de produse pentru creditarea sectorului agricolsi a celui zootehnic. In structura portofoliului de credite pentrupersoane fizice cea mai mare pondere o avea la sfarsitul anuluitrecut sectorul industrial, cu 27,5%, urmat de comert, cu 16,5% sipe locul al treilea de servicii, cu 12,5%. Creditele pentrupopulatie au o pondere de aproape 42% din portofoliul total. Inconditiile persistentei efectelor recesiunii cel putin in primajumatate a anului, in portofoliul de produse figureaza si "creditulde restructurare".
Dupa ce in 2009 a inchis 19 sucursale care lucrau in pierdere,Banca Transilvania isi propune anul acesta reluarea unui proces deextindere "moderata" a retelei. La sfarsitul lui 2009 avea 515unitati functionale, operand una dintre primele cinci retele de pepiata.
Pe zona cardurilor, BT va continua sa investeasca pentru prevenireafraudelor. Astfel, urmeaza sa fie introdusa o noua aplicatie degestiune a cardurilor si va fi extinsa emiterea de carduri cu cipsi sub sigla Visa. De asemenea, va continua procesul deimplementare a unei noi solutii de internet banking si va fianalizata oportunitatea introducerii unui nou sistem decore-banking.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO