Bănci și Asigurări

Bancile au mai adaugat inca 100.000 de carduri

29.10.2004, 00:00 23



Numarul cardurilor active a ajuns la sfarsitul lunii septembrie la 5,37 milioane, in crestere cu 0.1 milioane fata de luna august, indica un studiu al Bancii Nationale.



Majorarea inregistrata luna precedenta se siteueaza peste media primei jumatatI a anului. Cardurile emise in lei continua sa detina ponderea cea mai importanta, de peste 98%, cu un total de 5,29 milioane. Cardurile emise in valuta au inregistrat luna trecuta un ritm de crestere de 6%, triplu fata de cel al cardurilor in lei; acesta se explica insa prin baza mica de comparatie (85.107 la septembrie)



Cresterea a avut loc in conditiile in care creditul de consum si-a reluat ritmul rapid de crestere, iar tot mai multe banci ofera imprumuturile in cadrul unor pachete de produse, care contin adesea si carduri, in incercarea de a le face mai atractive. De altfel, cardul este, in viziunea bancherilor, un element important in relatia cu clientii individuali. Dupa ce au dezvoltat piata prin oferirea de carduri de debit, bancile incearca sa impuna acum cardurile de credit, produse cu un grad de complexitate mai mare. Principalul avantaj al acestora este ca propietarul beneficiaza de o linie de credit pe toata durata detinerii cardului, nemaifiind nevoie de alte formalitatI pentru obtinerea unui imprumut de la banca.



Numarul total al conturilor a ajuns la sfarsitul lui septembrie la 32,04 milioane de euro, in crestere cu 0,4 milioane fata de luna precedenta. Dintre acestea majoritatea sunt deschise in lei, ponderea detinuta fiind de aproape 90% ( peste 28,63 milioane de conturi). Numarul conturilor depaseste cu aproape opt milioane pe cel al clientilor bancari. Diferenta se explica sI prin faptul ca multI clientI prefera sa lucreze cu mai multe banci in paralel, cautand cele mai avantajoase oferte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO