Bănci și Asigurări

BCR a recrutat-o pe Anca Rarău de la Banca Transilvania pentru postul de director de marketing

BCR a recrutat-o pe Anca Rarău de la Banca Transilvania pentru postul de director de marketing

Foto: Razva Chirita

Autor: Razvan Voican

25.09.2012, 13:05 5542

Anca Rarău, care a lucrat aproape 17 ani pentru Banca Transilvania având în responsabilitate zona de marketing şi comunicare, a fost recrutată de BCR, cea mai mare bancă de pe piaţă, pentru a ocupa postul de director de marketing, afirmă surse bancare.

BCR a derulat în ultima perioadă un proces rapid de selecţie a unui nou director de marketing după ce fostul titular al acestui post, Daniel Pană, şi-a pierdut funcţia după 8 ani. Potrivit surselor citate, în faza finală a selecţiei au ajuns doi canditaţi - Anca Rarău şi un expat.

În final, a fost preferată Anca Rarău, unul dintre cei mai fideli angajaţi ai Băncii Transilvania. Ea a contribuit pe parcursul anilor la configurarea imaginii distinctive a BT ca bancă a întreprinzătorilor, în condiţiile în care aceasta a trecut treptat de la statutul de bancă regională la cel de instituţie de credit de anvergură naţională, care a ajuns în 2011 chiar pe locul al treilea după active. Campaniile de imagine ale BT au fost recunoscute în piaţă drept unele dintre cele mai originale şi eficiente, susţinând creşterea afacerilor băncii inclusiv în perioada de criză.

Recrutarea unui nou director de marketing la BCR face parte dintr-un proces mai amplu de schimbare care are loc în contextul strategiei de relansare a businessului pe care a început s-o aplice echipa de management condusă de cehul Tomas Spurny.

Directorul de marketing al celei mai mari bănci de pe piaţă are pe mână şi un buget pe măsură. În 2011 BCR a cheltuit 50,5 mil. lei pe acţiuni de publicitate şi marketing, în creştere cu peste 5% faţă de 2010.

În aceste condiţii, procesul de selecţie a unui nou şef responsabil de marketingul BCR a fost urmărit cu sufletul la gură de întreaga breaslă de advertising şi în special de firmele care au contracte în derulare cu banca. Toată piaţa aşteaptă cu interes să vadă cum se va schimba abordarea BCR atât în privinţa coordonatelor strategiei de marketing, dar mai ales la nivelul sumelor alocate cu această destinaţie. BCR se află sub o mare presiune ca urmare a angajamentului echipei de top management de a readuce banca pe profit în cursul anului viitor. Aceasta implică atât măsuri de restructurare, inclusiv la nivel de personal, cât şi redimensionări ale diferitelor categorii de cheltuieli de exploatare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO