Bănci și Asigurări

BCR: Piata cardurilor a incetinit semnificativ

BCR: Piata cardurilor a incetinit semnificativ

Igor Zganjer spune ca din 2010 toate cardurile BCR vor fi cu cip

02.06.2009, 18:30 48

Piata cardurilor a incetinit semnificativ in primul trimestru, iar luna aprilie, cand au fost sarbatorile de Paste, nu a reusit sa aduca revitalizarea sperata, spune Igor Zganjer, seful Directiei de Carduri a BCR, cea mai mare banca din sistem.

"In aprilie a fost ceva mai bine ca in martie, dar nu foarte bine. Vedem o incetinire a cresterii, insa este important ca ramanem pe crestere", spune Zganjer. BCR isi mentine insa planurile de a-si mari portofoliul de carduri cu peste 10% anul acesta, respectiv peste pragul de 3 milioane de unitati.
BCR a lansat ieri primul sau card de debit cu cip - un Visa Electron -, dupa ce in urma cu doua luni migrase cardurile de credit la tehnologia cip. Noile carduri vor fi valabile trei ani, fata de doi ani, cat sunt cele emise in prezent, care utilizeaza tehnologia cu banda magnetica.
"Pana la sfarsitul primului trimestru din 2010 toate cardurile noi emise de BCR vor avea cip", spune Zganjer. Cardurile business (emise pentru companii) vor fi ultimele pe care va fi implementata tehnologia cip.
Tehnologia cip aduce un grad mai mare de siguranta, cardurile fiind foarte dificil de clonat, dar si cresterea vitezei tranzactiilor derulate la POS-urile instalate la comercianti, intrucat pentru sumele mici nu mai este necesara autorizarea tranzactiei.
Noile carduri pastreaza totusi si tehnologia veche, cu banda magnetica, pentru a nu aparea probleme la utilizare. BCR si-a adaptat toata reteaua de acceptare (ATM si POS) la tehnologia cip, insa la nivelul pietei mai sunt inca terminale care accepta doar tehnologia cip. Proiectul pentru lansarea cardurilor cu cip a costat circa 3,5 milioane de euro, fara a lua in calcul si costurile presupuse de trecerea retelelor de ATM si POS la tehnologia cip, care a fost un proiect separat.
Costul suportat de banca pentru emiterea unui card cu cip este de aproximativ un euro, respectiv de patru ori mai mult decat pentru unul simplu, cu banda magnetica. BCR nu a modificat insa comisioanele percepute pentru cardurile Visa Electron.
"Credem ca prelungirea ciclului de viata pentru carduri la trei ani si plusul de siguranta adus de tehnologia cu cip vor determina clientii sa le utilizeze mai intens. Asa ne-am facut noi planul", a explicat Zganjer decizia de a nu majora comisioanele percepute clientilor. El a aratat ca nivelul comisioanelor pentru aceste carduri difera in functie de categoria de clientela sau daca produsul este inclus sau nu intr-un pachet alaturi de alte servicii si produse.
Odata cu acest pas BCR a externalizat si serviciile de emitere si procesare a cardurilor catre filiala locala a grupului elen Lykos, care asigura aceste servicii si pentru grupul Erste. 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO