Bănci și Asigurări

BCR scumpeşte cu 40% administrarea contului curent

BCR scumpeşte cu 40% administrarea contului curent

Foto Silviu Matei

Autor: Ciprian Botea

09.02.2012, 00:05 3544

Administrarea contului curent - produsul esenţial de la care porneşte relaţia dintre un client şi o bancă - va fi mai scumpă la BCR începând cu 27 martie, comisionul urcând cu 1 leu, de la 2,5 la 3,5 lei pe lună.

De asemenea, cea mai mare bancă de pe piaţă va majora comisioanele pentru administrarea pachetelor de cont curent (care includ servicii de plăţi, carduri, internet banking) cu doi lei, noile tarife lunare ajungând la 6,99 lei pentru varianta standard, respectiv la 11,99 lei pentru varianta plus.

Singur comision care va fi micşorat de BCR, dintr-un total de şapte taxe modificate, este cel de eliberare la ghişeu a extrasului de cont curent, de la 5 lei la 2 lei. De asemenea, clienţii pot solicita un extras de cont lunar gratuit sau un extras gratuit pe ultimele trei luni prin serviciul de internet banking.

Clienţii care efectuează plăţi intrabancare prin ordin de plată sau debit direct vor plăti un comision majorat de 1 leu/operaţiune, în timp ce plăţile interbancare vor costa dublu (2 lei/operaţiune), indiferent de suma transferată.

Plăţile de facturi prin debit direct, care presupune încheierea unui contract de mandat care permite băncii să facă automat plata facturii la scadenţă din disponibilul din contul curent al clientului, vor fi în continuare gratuite.

Pentru încasări electronice în contul curent comisionul va fi majorat la 0,5 lei/operaţiune dacă banii au fost transferaţi dintr-un cont deschis la BCR. Dacă banii sunt transferaţi dintr-un cont de la o altă bancă, comisionul variază între 1 şi 10 lei în funcţie de suma implicată.

Cea mai vizibilă majorare a comisioanelor se va produce în cazul plăţilor intra şi interbancare efectuate la ghişeele băncii. Astfel, clienţi care efectuează plăţi între 500 şi 1.500 de lei vor plăti 6 şi respectiv 7 lei. Plăţile efectuate prin internet banking sunt comisionate cu 1 şi respectiv 2 lei.

BCR încearcă să câştige mai mult din comisioane, profitând de baza largă de clienţi şi compensând astfel veniturile mai mici din dobânzi.

Din nevoia de a identifica alte surse de venituri pe fondul prăbuşirii vânzărilor de credite, bancherii au introdus comisioane noi în criză şi au schimbat mai des grila de tarife pentru servicii curente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO