Bănci și Asigurări

BRD-SocGen: un milion de carduri emise dupa zece ani

26.01.2005, 00:00 23



BRD - Groupe Societe Generale a depasit la inceputul acestui an plafonul de un milion de carduri emise. Aceasta in conditiile in care, spun oficialii bancii, pe parcursul anului trecut a avut loc o "curatare" a portofoliului, fiind inchise conturile inactive de mai mult de doi ani.



"Pentru anul acesta intetionam sa lansam noi produse prin care sa acoperim nise de piata, miscare inceputa inca de anul trecut. Dorim sa ne conservam cota de piata de aproximativ 18% pe care o detinem in prezent si sa obtinem cresteri importante pe aceste nise", a declarat Geo Bavro, director adjunct al directiei de strategie si marketing din cadrul bancii. Totodata, BRD va continua politica de "activare" a cardurilor, incurajand folosirea acestora, in special pentru efectuarea de plati la comercianti si mai putin pentru extragerea de numerar.



El precizeaza ca in 2004 au fost efectuate peste 21 de milioane de tranzactii cu cardurile emise de banca, valoarea acestora depasind un miliard de euro. Cardurile BRD au fost folosite in aproximativ 20% din tranzactiile efectuate la comercianti, in timp ce ponderea extragerilor de numerar de la bancomate a scazut. In medie, cu fiecare card emis de banca au fost efectuate trei tranzactii lunar, valoarea acestora fiind de 51 de euro.



"Am remarcat cresterea ponderii cardurilor de credit in totalul cardurilor emise, ceea ce este natural, clientii trecand la produse mai dezvoltate. Pentru anul acesta ma astept ca ponderea cardurilor de debit sa coboare la 70%, fata de 80% in 2004", a mai spus Bavro. Oficialul bancii sustine ca de la lansarea cardurilor de credit Mastercard la jumatatea anului trecut, au fost emise peste 10.000 de asemenea produse. De asemenea, pe segmetul cardurilor de business, o nisa atacata anul trecut, dar pe care concurenta a devenit deja puternica, au fost emise aproximativ 10.000 de carduri. Numarul, desi relativ mic, subliniaza o tendinta solida de crestere, mai apreciaza Bavro.



Concurenta tot mai puternica de pe piata a determinat banca sa adauge produselor oferite servicii care sa le creasca valoarea. Astfel, cardurile Mastercard au atasate servicii de servicii, cum ar fi cele de asigurari de sanatate, de viata si pentru pierderea bagajelor in cazul calatoriilor in strainatate. De asemenea, BRD - SocGen a dezvolatat canale alternative de emitere a cardurilor, prin intermediul site-ului propriu, precum si servicii de mobile banking si Internet banking pe baza cardului.



Cu ocazie sarbatoririi cardului cu numarul un milion, banca a relansat oficial cardul de credit Visa Classic in lei, un produs de baza in portofoliu, care a suferit unele modificari. Astfel, plafonul maxim de creditare a fost ridicat la echivalnetul a 3.000 de euro, fiind inlesnit si modul de rambursare a imprumutului. Astfel, clientul poate rambursa lunar minimum 500.000 de lei, cu conditia ca suma sa acopere dobanzile si comisioanele aferente tranzactiilor efectuate in perioada respectiva.



BRD - SocGen a fost prima banca din sistem care a emis un card de credit, in anul 1995. Din anul 1999 in portofoliul bancii au intrat sase produse de plata electronice. Acestora li s-au adaugat anul trecut inca patru carduri, numarul produselelor oferite de banca ajungand astfel la zece. liviu.chiru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO