Bănci și Asigurări

Care sunt cele 10 drepturi ale investitorilor, post-criză

Care sunt cele 10 drepturi ale investitorilor, post-criză

Autor: Claudia Medrega

19.05.2016, 12:59 527

Explicarea tuturor taxelor şi costurilor suportate de către investitori şi informaţii care să demonstreze că aceste cheltuieli sunt echitabile şi rezonabile se regăseşte pe lista celor zece drepturi incluse în „Declaraţia Drepturilor Investitorilor“.

Cele zece drepturi fac referire la produsele şi serviciile financiare şi la managementul investiţiilor, cercetare şi consultanţă, personal banking, chiar şi la asigurări şi investiţii imobiliare.

Criza financiară a determinat scă­derea încrederii investitorilor în in­dus­tria financiară, iar aceştia cer trans­pa­renţă şi un standard minim de pro­fe­sio­nalism din partea industriei finan­ciare, în viziunea CFA, asociaţia profe­sio­nală a analiştilor financiari certificaţi internaţional (Chartered Financial Analyst). În acest context a apărut în urmă cu trei ani „Declaraţia Dreptu­ri­lor Investitorilor“, care conţine 10 drep­turi pe care orice investitor este îndrep­tăţit să le ceară de la furnizorii de pro­duse financiare.

CFA România, asociaţia profe­sio­nală a analiştilor financiari certificaţi in­ter­naţional (Chartered Financial Analyst) se alătură celor 147 de societăţi CFA din toată lumea prin recunoaşterea lunii mai ca Luna „Putting Investors First“, o iniţiativă globală desfăşurată timp de o lună pentru a promova nevoile şi drepturile investitorilor.

Cele 10 drepturi ale investitorilor:

1.    Comportament onest, competent şi etic, care este în conformitate cu legislaţia în vigoare;

2.    Consultanţă şi asistenţă independentă şi obiectivă, bazată pe analiza în cunoştiinţă de cauză, judecată prudentă şi efort diligent;

3.    Interesele mele financiare au prioritate faţă de cele ale profesionistului şi organizaţiei;

4.    Tratament echitabil în raport cu alţi clienţi;

5.    Dezvăluirea existenţei oricărui potenţial conflict de interese în furnizarea de produse sau servicii către mine;

6.    Înţelegerea circumstanţelor mele, astfel încât orice sfat oferit să fie adecvat şi bazat pe obiectivele mele financiare şi constrângeri;

7.    Comunicări clare, exacte, complete şi în timp util, care folosesc un limbaj simplu şi sunt prezentate într-un format care transmite în mod eficient informaţiile;

8.    Explicarea tuturor taxelor şi costurilor suportate de către mine şi informaţii care să demonstreze că aceste cheltuieli sunt echitabile şi rezonabile;

9.    Confidenţialitatea informaţiilor mele;

10.  Evidenţe adecvate şi complete în sprijinul activităţii desfăşurate în numele meu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO