Bănci și Asigurări

CEC Bank va fi noul nume al celei mai vechi banci

05.05.2008, 17:42 93

Casa de Economii si Consemnatiuni, cea mai veche banca de pe piata locala, cu o istorie de 144 de ani, va adopta un nou nume - CEC Bank si o noua identitate vizuala.
Ramasa in proprietatea statului dupa suspendarea procesului de privatizare in decembrie 2005, CEC trece acum printr-un proces de reorganizare, care trebuie sa se incheie cu schimbarea imaginii bancii.
CEC nu renunta astfel la numele sau, unul dintre cele mai puternice branduri romanesti si unul dintre principalele sale active, alaturi de reteaua extinsa, de 1.400 de unitati, insa adopta un nou logo. O frunza de stejar, in culorile galben si negru, va inlocui actuala sigla, reprezentata de o pusculita stilizata in care se depune o moneda. Imaginea emblematica pentru CEC ramane insa sediul central - impozantul palat de pe Calea Victoriei din Bucuresti.
Noul brand a fost dezvoltat in colaborare cu Brandient (agentia, condusa de Aneta Bogdan, a mai lucrat in campanii de branding pentru Domo, Fulga si Zuzu). Pe partea de publicitate, CEC este consiliata de agentia Papaya Advertising. Banca incheiase un parteneriat pe un an cu Papaya inca din mai 2007, care prevedea oferirea de servicii de creatie, consultanta. Pe partea de media buying (achizitii de publicitate in vehicule media) banca lucreaza cu agentia MindShare. Parteneriatul cu Papaya a fost acum prelungit pentru inca un an. Papaya, controlata de Robert Tiderle si Helmuth Mihai Tiderle, a lucrat si pentru Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, in campania de pensii private.
Radu Ghetea, presedintele executiv al CEC, nu a fost ieri disponibil pentru comentarii pe aceasta tema. Intr-un interviu acordat ZF la inceputul anului, Ghetea a aratat ca procesul de rebranding va presupune o schimbare radicala a imaginii bancii, toate unitatile, care au in prezent un aspect invechit, urmand sa fie reamenanjate pentru a fi aduse la standardele actuale de functionalitate. In paralel ar trebui sa fie revizuit si portofoliul de produse.
Potrivit lui Ghetea, procesul de rebranding se va intinde pe o perioada de circa trei ani, presupunand investitii de circa 50 de milioane de euro.
Intr-o prima faza, vor fi reamenajate 80 de unitati ale bancii. Pana la sfarsitul anului 600 de unitati vor fi insa aliniate la noua identitate a bancii. Si austriecii de la Erste Bank, principalul actionar al BCR, au decis anul trecut sa pastreze intact numele bancii, modificand usor logo-ul. Pastrarea numelui este importanta mai ales pentru CEC, al carei punct forte este baza puternica de clienti pe partea de economisire.
Noul brand va fi lansat oficial in cadrul unei ceremonii, care va fi organizata marti la Palatul CEC. Banca va organiza miercuri si un concert in Capitala, pentru a-si promova noua imagine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO