Bănci și Asigurări

Efraim Naimer vrea sa ajunga la afaceri de 6 milioane de euro cu Platinum Asigurariv

Efraim Naimer vrea sa ajunga la afaceri de 6 milioane de euro cu Platinum Asigurariv

In ultimii zece ani Naimer a facut parte din actionariatul mai multor asiguratori

10.03.2010, 23:05 753

Efraim Naimer, unul dintre oamenii-cheie din sectorulasigurarilor in ultimii zece ani, si-a planificat pentru acest anprime brute subscrise de 5-6 mil. euro la cea mai recenta achizitiea sa, Clal Asigurari, care si-a schimbat numele in PlatinumAsigurari. El detine aceasta companie in parteneriat cu CameliaToma, sotia directorului general al Omniasig Constantin Toma, prinintermediul societatii Vienna International Holding, care detine sipeste 60% din actiunile administratorului de fonduri SIRA.

Naimer a achizitionat societatea de asigurari in martie anultrecut cu 500.000 de euro, dupa ce grupul israelian Clal a decis sase retraga de pe piata locala dupa doar doi ani, in conditiile incare nu mai dispunea de fonduri pentru realizarea investitiilornecesare dezvoltarii companiei. In ultimii zece ani Naimer a fostaproape permanent prezent in piata asigurarilor, fiind unul dintrecei care au infiintat fondul israelian de investitii TBI, care adetinut asiguratorii Agras, Omniasig si Omniasig Life, ulteriorvanduti catre alti investitori. "Achizitia Clal a reprezentat ooportunitate de a reintra pe piata asigurarilor. Situatia de acum,cu pierderi in sectorul auto, nu poate continua la infinit, cred cain 2011 vom vedea o imbunatatire", afirma Naimer, care ocupapozitia de CEO al Platinum Asigurari.

Dupa retragerea israelienilor de la Clal de pe piata locala,toate unitatile teritoriale ale asiguratorului, aproximativ 40 lanumar, au fost desfiintate, iar mare parte din angajati au fostdisponibilizati. De asemenea, societatea a renuntat la autorizatiade vanzare a politelor de tip RCA (raspundere civila autoobligatorie), una dintre cele mai importante linii de business alemultor asiguratori. In 2009 Clal a inregistrat subscrieri de 11mil. lei (2,6 mil. euro) si o pierdere de 9 mil. lei (2,1 mil.euro), potrivit rezultatelor preliminare ale companiei.Asiguratorul se asteapta sa intre pe profit in 2010.

Societatea a renuntat la asigurarile auto si intentioneaza sa seconcentreze pe polite de locuinta, raspundere civila, asiguraripentru manageri, maritime sau de sanatate, clientii vizati fiindpersoanele fizice si IMM. Compania are 30 de angajati si va vindeprin intermediul brokerilor, al agentilor (are 35 in prezent) sionline.

"O retea teritoriala extinsa se justifica doar daca esti prezentin piata asigurarilor auto", explica Anca Babaneata, directorgeneral adjunct al Platinum. Asiguratorul va investi cateva sute demii de euro intr-o campanie de promovare a noului nume.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO