Bănci și Asigurări

Emporiki vrea sa recupereze timpul pierdut pe piata locala

15.05.2006, 00:00 12

Emporiki Bank are planuri ambitioase de dezvoltare, intentionand sa deschida unitati in toate orasele resedinta de judet, spune Theodor Stanescu, director general adjunct al bancii.

Banca este detinuta de grupul financiar elen Emporiki, fosta Banca Comerciala a Greciei. Desi pe piata elena Emporiki are o pozitie puternica si desfasoara operatiuni in mai multe tari din Balcani, in Romania grecii au avut, cel putin pana acum, o prezenta discreta.

"Este o politica a grupului de dezvoltare pe zona balcanica si in special in Romania. Vom ajunge la 10 sucursale in Bucuresti pana la sfarsitul anului, fata de patru existente in prezent, urmand sa avem o extindere mai agresiva si in resedintele de judet", a declarat Stanescu. El spune ca pana la sfarsitul anului Emporiki va deschide 20 de unitati, in afara Capitalei.

Bugetul alocat deschiderii unei unitati este de 150-200 de mii de euro, ceea ce ar presupune un efort total de aproximativ patru milioane de euro. Reteaua bancii reuneste, potrivit datelor publicate pe site-ul institutiei, sapte unitati teritoriale.

In prezent, Emporiki detine active de putin peste 113 milioane de euro, din care creditele acordate clientelei totalizeaza 59 de milioane de euro. Depozitele atrase de la clienti totalizeaza 23,3 milioane de euro. "Avem ca tinta pana la sfarsitul anului 2006 sa ajungem la 200 de milioane de lei", mai spune Stanescu. Pana la sfarsitul lui aprilie, banca acumulase un profit de aproape 0,8 milioane de euro.

"Avem o capitalizare destul de importanta, astfel ca putem face fata unei cresteri organice a bancii. Daca simtim nevoia, putem accesa linii de finantare de la Atena, insa deocamdata nu este cazul", mai spune Stanescu. Banca a avut initial un capital de 14 milioane de dolari, la care au mai fost adusi in 2003 inca 10 milioane de euro.

Extinderea teritoriala ar trebui sa permita cresterea afacerilor. "Segmentul corporate are o pondere mai mare deocamdata, dar incercam sa le echilibram si ulterior sa ne axam pe retail", apreciaza Stanescu.

El spune ca in atacul pietei de retail se bazeaza si pe experienta acumulata pe celelalte piete de Emporiki. Banca si-a plasat deja sucursale in cadrul unor complexuri comerciale, pentru a ataca segmentul de retail, iar aceasta politica va continua, spune Stanescu. Totodata, produsele bancii vor fi promovate mai agresiv, dupa ce in ultimii ani Emporiki a ales sa-si promoveze imaginea in special prin intermediul unui parteneriat cu echipa de fotbal Dinamo. De altfel, banca ofera si carduri de debit co-brand, emis in colaborare cu clubul Dinamo. Desi brandul Emporiki este cunoscut pe pietele din Grecia si Balcani, in Romania prezenta grupului a fost una discreta. Chiar si schimbarea numelui din Banca Comerciala a Greciei in Emporiki (care in limba greaca inseamna "comercial") nu a fost intens mediatizata.

Grupul Emporiki a obtinut anul trecut un profit net de 88 mil. euro, la venituri nete de 726 de milioane. Activele grupului totalizau la sfarsitul lui 2005 19,08 miliarde de euro, respectiv cat jumatate din sistemul bancar romanesc. Emporiki Bank a fost infiintata in 1907, iar din 1909 actiunile institutiei sunt cotate la Bursa de Valori din Atena. Grupul opereaza o retea de 373 de unitati in Grecia si mai desfasoara operatiuni pe pietele din Germania, Cipru, Bulgaria si Albania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO