Bănci și Asigurări

Francezii de la AXA pregătesc asaltul în asigurări: 100 de unităţi şi 2.000 de agenţi în doi ani

Francezii de la Axa pregătesc asaltul în asigurări: 100 de unităţi şi 2.000 de agenţi în doi ani

Violeta Ciurel, directorul general al AXA Asigurări: Avem deja primele semnale pozitive de la clienţi. Vom investi oricât este necesar pentru a ne atinge obiectivele propuse (..) O parte din consultanţi sunt formaţi de noi, dar urmărim să recrutăm şi oameni care lucrează deja în industrie.

Autor: Ciprian Botea

16.09.2011, 00:06 2936

Francezii de la AXA, care au intrat în 2010 pe piaţa locală a asigurărilor de viaţă prin cumpărarea unui jucător de talie mică - Omniasig Life -, vor să-şi construiască până la sfârşitul lui 2013 o reţea teritorială de o sută de unităţi şi să angajeze 2.000 de consultanţi de vânzări.

"Avem deja primele semnale pozitive de la clienţi. Vom investi oricât este necesar pentru a ne atinge obiectivele propuse (...) O parte din consultanţi sunt formaţi de noi, dar urmărim să recrutăm şi oameni care lucrează deja în industrie", a declarat Violeta Ciurel, directorul general al AXA Asigurări.

Compania are în prezent 15 unităţi teritoriale şi colaborează cu peste 500 de consultanţi, iar planurile de extindere vin în condiţiile în care francezii declarau la intrarea pe piaţa românească că ţintesc un loc în topul primilor cinci asigurători de viaţă într-un interval de trei ani.

Cei mai mari jucători pe această piaţă - care a atins aproape 400 mil. euro anul trecut - sunt ING Asigurări, BCR Asigurări de Viaţă şi Alico, cele trei companii având împreună o cotă de piaţă de aproximativ 60%.

Acesta este unul dintre cele mai ambiţioase planuri de extindere anunţate de un asigurător local în condiţiile în care grupul francez AXA, cel mai mare asigurător mondial după volumul de prime încasate anul trecut, a intrat târziu pe piaţa din România comparativ cu alte grupuri financiare europene, după mai multe încercări eşuate în trecut.

În general, jucătorii din asigurări de viaţă nu investesc atât de mult în reţele de agenţii, bazându-se mai mult pe forţe mobile de vânzări, care se duc direct spre client. Din acest punct de vedere, strategia Axa de a deschide 100 de agenţii este mai puţin obişnuită, o astfel de abordare amintind mai degrabă de o bancă.

Francezii au ajuns pe piaţa locală prin preluarea unui jucător din eşalonul secund după ce toţi jucătorii de talie mare au fost achiziţionaţi deja de grupuri străine. AXA a concurat în 2008 şi pentru preluarea Asiban, dar a preferat să nu plătească un preţ foarte mare pentru intrarea pe piaţă. Asiban a fost cumpărat cu 350 mil. euro de Groupama, în timp ce AXA a plătit circa 10 mil. euro pentru achiziţionarea Omniasig Life.

AXA a moştenit circa 40.000 de poliţe de asigurare de la Omniasig Life, iar în prezent se află în faza de dezvoltare a unui portofoliu de produse propriu. Compania a lansat deja poliţe de asigurare mixte tradiţionale sau planuri de economisire pentru copii, iar în perioada următoare intenţionează să intre pe segmentul asigurărilor de sănătate şi al poliţelor unit-linked (asigurări de viaţă cu componentă investiţională).

Anul acesta s-au vândut foarte bine asigurările de viaţă asociate produselor de pensie. Avem însă un portofoliu destul de echilibrat", a spus Ciurel. Ea a fost recrutată anul trecut de francezi pentru a se ocupa de dezvoltarea operaţiunilor locale, după ce anterior a fost timp de cinci ani preşedinte al ING Asigurări - liderul sectorului de asigurări de viaţă -, iar în ultimii ani a lucrat în cadrul biroului de la Amsterdam al grupului olandez.

Şefa AXA a mai precizat că în ultimele patru luni asigurătorul a vândut peste o mie de planuri de economisire pentru copii şi că până la finalul anului intenţionează să dubleze acest număr. AXA se află în acest moment într-o campanie de promovare a asigurărilor de viaţă pentru copii, care se va desfăşura până la finalul anu­lui. Compania nu a dezvăluit bugetul pentru această campanie. Francezii au mai avut în primăvară o campanie de promovare în mo­men­tul lansării oficiale a brandului AXA pe piaţa locală, bugetul alocat atunci fiind de circa un milion de euro, potrivit unor surse din industrie.

Ciurel estimează că pe piaţă există circa 100.000 de contracte de economisire pentru copii, la care se adaugă conturi de economii deschise la bănci. Companiile de asigurări de viaţă au mizat mai mult pe acest tip de poliţe, multe dintre produsele existente în prezent fiind lansate în ultimii doi ani.

Poliţa lansată de AXA este o asigurare tradiţională cu dobândă garantată, al cărei nivel variază în funcţie de asigurat. Oficialii companiei au precizat că nu a fost stabilit un nivel minim al primei de asigurare, dar că în practică primele pornesc de la circa 1.200-1.300 de lei pe an.

Deşi la nivel de grup AXA operează şi pe segmentul asigurărilor generale, la nivel local francezii se vor concentra doar pe asigurări de viaţă.

Piaţa locală a asigurărilor de viaţă a crescut cu aproape 4% în primele şase luni, veniturile din prime ale asigurătorilor fiind de 860 milioane lei (205 mil. euro). Asigurările generale au scăzut în aceeaşi perioadă cu 10%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO