Bănci și Asigurări

Franele BNR nu descurajeaza apetitul pentru credite

26.09.2006, 19:29 7

Biroul de Credit a inregistrat in august un nou record absolut pentru numarul de interogari adresate bazei de date pe care o administreaza, de peste 530.000.
Bancile comerciale acceseaza baza de date a Biroului de Credit la analiza dosarelor pentru acordarea de credite pentru persoane fizice. Astfel, evolutia numarului interogarilor da o imagine fidela a cererii de credite inregistrate din partea persoanelor fizice.
"In primele noua luni ale anului, baza de date a Biroului a fost accesata de peste patru milioane de ori, in timp ce in 2005, numarul total al interogarilor a depasit cu putin 3 milioane", noteaza Serban Epure, director general al Biroului de Credit. El subliniaza ca, in mod traditional, ultimele luni ale anului aduc o cerere mai mare de credite, astfel ca am putea sa vedem noi recorduri in perioada urmatoare.
La inceputul anului, Biroul de Credit inregistra aproximativ 300.000 de interogari intr-o luna, insa numarul a crescut aproape constant, desi numarul pe participanti nu s-a modificat. Astfel, se distinge o crestere semnificativa a apetitului pentru imprumutare al populatiei chiar si in lunile de vara, care erau in mod traditional perioade mai slabe pentru afaceri. De altfel, recordul din august vine dupa precedentul stabilit in iunie.
Biroul de Credit a fost creat de bancile din sistem in urma cu doi ani pentru a gestiona informatii referitoare la piata creditelor acordate persoanelor fizice. Biroul a semnat recent un protocol cu BNR pentru a se evita dubla raportare de catre banci ale datelor privind aceste credite.
"Odata cu intrarea in vigoare a protocolului, bancile nu vor mai transmite la BNR informatii privind restantele aparute la creditele mai mici de 20.000 de lei pentru persoanele fizice, urmand ca BNR sa primeasca aceste informatii de la noi", a spus Epure. Acest protocol ar trebui sa intre in vigoare pana la sfarsitul anului.
Biroul a semnat contracte de participare si cu doua societati de telefonie mobila, care ar trebui sa se integreze in sistem pana la sfarsitul anului. Operatorii de telefonie mobila vor contribui cu informatii privind comportamentul de plata al clientilor lor.
"Este o informatie in plus care contribuie la cunoasterea potentialului client. Ne ajutam partenerii sa ia decizii in cunostinta de cauza", a comentat Epure.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO