Bănci și Asigurări

Groupama: Dupa primul semestru nu vom mai vedea dumping in asigurari

Groupama: Dupa primul semestru nu vom mai vedea dumping in asigurari

Denis Rousset, director general al Groupama: Cand piata creste, unii asiguratori fac dumping si spera sa acopere aceste pierderi din profitul pe care il vor avea peste cativa ani. Acum insa actionarii care erau dispusi sa accepte pierderi au disparut.

01.03.2010, 23:10 65

Asiguratorii care practica tarife foarte mici pentru a castigacota de piata si merg pe pierdere vor renunta in urmatoarele lunila aceasta strategie, deoarece piata scade, iar sansele de a obtineprofit in viitor, odata cu cresterea portofoliului, au disparut,afirma Denis Rousset, francezul care conduce operatiunile localeale Groupama, grup financiar care a investit peste o jumatate demiliard de euro pentru a castiga locul trei in asigurari.

"Cred ca dumpingul in asigurari (practicarea unor preturi maimici decat cele ale pietei, care genereaza pierderi - n . red.) seva termina dupa primul semestru. Lucruri pe care ti le permiteaiatunci cand piata crestea cu 20% pe an nu ti le mai premiti acum.Cand piata creste, unii asiguratori fac dumping si spera sa acopereaceste pierderi din profitul pe care il vor avea peste cativa ani.Acum insa actionarii care erau dispusi sa accepte pierderi audisparut, deoarece stiu ca nu le vor recupera", explica Rousset, 44de ani.

El spune ca in urmatoarea luna sau doua asiguratorii cu tarifereduse vor aplica scumpiri. Dumpingul este o strategie aplicatapentru a castiga cota de piata intr-un timp scurt, in vedereavanzarii companiei de asigurari. In prezent insa, tranzactiile pepiata asigurarilor sunt inghetate.

"Vom creste cu 10%, chiar daca piata scade"

Groupama si-a bugetat pentru 2010 o crestere de circa 10% aprimelor brute subscrise. Anul trecut Groupama Asigurari (companierezultata din fuziunea Asiban si BT Asigurari in vara lui 2009) siOTP Asigurari, companie a francezilor, a fost absorbita recent deGroupama (acum asteapta aprobarile autoritatilor), au inregistratsubscrieri de 887 mil. lei (211 mil. euro), in scadere cu 12% fatade rezultatul cumulat al celor trei companii in 2008. Din acestea,802,6 mil. lei provin din asigurari generale, iar 84,4 mil. lei dinasigurari de viata. "Pe asigurari generale non auto am avut ocrestere, dar pe asigurari auto am scazut cu 6-7%. In asigurari deviata am avut o scadere drastica, de 40%, deoarece vindem in bazaparteneriatelor incheiate cu banci, iar creditarea a scazut."

In prezent, Groupama are incheiate parteneriate cu OTP, BancaTransilvania, BRD si CEC. Asigurarile de viata au o pondere de 9,5%in afacerile francezilor, cea mai importanta linie de businessfiind asigurarile auto, cu o pondere de 71% in totalulportofoliului. "Pentru 2010 avem in plan cresterea primelor brutesubscrise cu circa 10%, chiar daca piata va stagna sau va scadea.Ne bazam pe mai multe lucruri: am revizuit produsele de asigurarepentru agricultori si avem in plan sa ne crestem puternic cota depiata pe acest segment. De asemenea, avem in plan sa crestemponderea noastra in vanzarile de asigurari ale bancilor, datoritaunor oferte mai bune si unui sistem IT imbunatatit."

Rousset spune ca Groupama va inregistra pierderi si in 2010 pepiata locala, dar ca in 2011 va ajunge la break-even (punctul incare veniturile sunt egale cu cheltuielile). Pentru 2012 francezulafirma ca Groupama ar trebui sa inregistreze un profit conformstandardelor grupului, de 12-14% din valoarea activelor nete alecompaniei.

Francezii au cumparat in 2007 si 2008 asiguratorii BT Asigurari,Asiban si OTP Garancia, investind peste 450 mil. euro in achizitii.Ulterior, au realizat majorari de capital de cateva zeci demilioane de euro.

Francezii mai au de investit 8 mil. euro

Din suma de 20 mil. euro alocata anul trecut de francezi pentrucheltuielile legate de fuziune si de promovarea brandului Groupamape piata locala au fost investiti 12 mil. euro, iar restul de 8mil. euro urmeaza sa fie utilizati anul acesta.

"Bugetul de promovare a brandului va fi similar celui de anultrecut", spune Rousset.

In 2009 Groupama a alocat 2,5 mil. euro pentru promovarea nouluinume, din care 700.000 de euro au fost utilizati pentru promovarein campania de iarna de vanzare a asigurarilor RCA (raspunderecivila auto obligatorie).

Groupama are in prezent 2.600 de angajati si 300 de unitatiteritoriale. Inainte de fuziune, cele trei companii ale franceziloraveau 2.900 de angajati si 400 de unitati teritoriale. Roussetafirma ca unele agentii au fost comasate, iar reducerea numaruluide angajati este cauzata atat de un proces de eficientizare aactivitatii, cat si de plecari voluntare ale unor persoane, careulterior nu sunt inlocuite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO