Bănci și Asigurări

Investitiile pentru dezvoltare au erodat profitul ProCredit

27.07.2006, 18:40 27

ProCredit Bank detinea, dupa primul semestru, active in valoare totala de aproape 180 de milioane de euro, in crestere cu aproximativ 82%, in euro, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Avem o cota de piata buna pe segmentul nostru si este in continuare mult loc de crestere", spune Michael Kowalski, director general al bancii. El spune ca pentru sfarsitul anului fusese previzionata o crestere a activelor pana la 200 de milioane de euro, insa tinta va fi probabil ridicata.
La jumatatea anului, banca inregistra un profit net de 0,33 milioane de euro, aproximativ o treime din rezultatul din iunie 2005. Kowalski spune ca diminuarea profitului a survenit pe fondul investitiilor pentru dezvoltare si considera ca va fi dificil ca in 2006 sa obtina un rezultat similar cu cel din 2005. Pe de alta parte, nici actionarii bancii nu pun presiune pe obtinerea de profit, principalul obiectiv fiind extinderea afacerilor, precizeaza directorul general al ProCredit.
Luna urmatoare, ProCredit va deschide doua sucursale, in Cluj si Suceava, ajungand astfel sa opereze o retea de 23 de unitati. Pana la sfarsitul anului vor mai fi inaugurate inca patru unitati in Bucuresti si trei in afara Capitalei. Investitia pentru deschiderea unei unitati variaza intre 100 si 200 de mii de euro, in functie de valoarea lucrarilor de renovare care trebuie efectuate.
Pentru sustinerea investitiilor, ProCredit va contracta in perioada urmatoare un credit subordonat de cinci milioane de euro, de la banca mama.
Soldul creditelor acordate de banca a urcat cu 69% fata de iunie anul trecut, ajungand la 125 de milioane de euro. ProCredit este in prezent singura banca din sistem orientata pe finantarea intreprinderilor mici si mijlocii, actionand pe aceasta nisa din anul 2004. Banca are in derulare 27.000 de credite, cu un portofoliu de clienti - pe partea de finantare- de aproximativ 22.000 de persoane. Valoarea medie a unui credit este astfel de putin peste 4.600 de euro, in conditiile in care banca targeteaza in special afacerile de dimensiuni reduse. In paralel, banca incearca sa isi extinda portofoliul de credite distribuite in zonele rurale, utilizand patru "birouri mobile", amenanjate in interiorul unor microbuze.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO