Bănci și Asigurări

Marsh: In perioada crizei, companiile ar trebui sa-si reanalizeze riscurile

02.11.2008, 14:57 24

Companiile isi pot reduce cheltuielile in perioada crizei prin reanalizarea riscurilor la care sunt expuse, astfel incat sa gaseasca un program de asigurare potrivit si sa nu plateasca in plus pentru polite de care nu au nevoie, afirma oficialii Marsh, cel mai mare broker de asigurari din lume.

"Companiile ar trebui sa stie ca exista cateva masuri simple in ceea ce priveste asigurarile si gestiunea riscurilor. Acestea pot elibera un volum de lichiditati atat de necesar in aceasta perioada. Asigurarile pot fi folosite pentru a facilita obtinerea de credite sau scaderea costurilor de creditare", spune Cristian Fugaciu, directorul general al Marsh Romania.
Oficialii brokerului de asigurari dau exemplul unei mari companii farmaceutice, care a reusit sa isi reduca semnificativ cheltuielile cu asigurarea dupa o analiza mai atenta a riscurilor.
"O companie farmaceutica a apelat la serviciile Marsh pentru o analiza amanuntita a riscurilor. Marsh a realizat un catalog, prin intermediul unei serii de interviuri si workshop-uri, al riscurilor la care se expunea compania. Astfel, un nou program de management de risc a fost implementat, iar valoarea primelor platite de catre compania in cauza a scazut cu 25%, deci o economie de aproape 2 milioane de euro", sustin oficialii brokerului.
O forma de asigurare foarte importanta in aceasta perioada, cand se inmultesc falimentele, este cea de credit comercial, care acopera riscul de neplata al partenerilor de afaceri si faciliteaza astfel contractarea de imprumuturi necesare activitatii de la banci. "Asigurarea de credit comercial poate fi extrem de valoroasa in aceasta perioada, oferind protectie impotriva debitelor cu risc ridicat. Prin depunerea unei polite generoase pentru credit comercial catre banca creditoare companiile isi pot asigura un credit mai generos sau conditii de imprumut mai bune", afirma reprezentantii Marsh.
Marsh este cea mai mare companie de brokeraj in asigurari si consultanta de risc din lume, cu peste 26.000 de angajati si operatiuni in peste 100 de tari.
In primul semestru, Marsh a obtinut pe piata locala venituri de 13 milioane de lei (circa 3,5 milioane de euro), cresterea fata de aceeasi perioada a anului trecut fiind de 50%.
Valoarea politelor plasate a fost de 90,7 milioane de lei (24,7 milioane de euro).
Pe piata locala, concurentii cei mai mari ai Marsh sunt Aon, Gras Savoye, Asigest sau EOS Risq.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO