Bănci și Asigurări

Mii de clienţi nemulţumiţi s-au organizat pe internet şi ameninţă băncile cu procese colective

Mii de clienţi nemulţumiţi s-au organizat pe internet şi ameninţă băncile cu procese colective
01.09.2010, 15:43 46

Clienţii nemulţumiţi ai băncilor din România au format mai multegrupuri pe internet, în cadrul cărora discută despre problemele pecare le întâmpină în relaţia cu băncile şi pun la cale strategiipentru declanşarea unor procese colective naţionale, în care arputea fi implicate mii de persoane, scrie Mediafax Business.

Trendul înfiinţării de astfel de grupuri a fost declanşat declienţii Volksbank din Timişoara, care au format un grup pe Yahooîn luna iunie. Ulterior, această tendinţă a fost continuată prindeschiderea unor grupuri pentru clienţii BCR, Bancpost şi, cel mairecent, Raiffeisen Bank.
Mai mult, clienţii Volksbank s-au aliat deja în lupta împotrivabăncii, iar aproximativ 100 de persoane s-au întâlnit marţi searăla Bucureşti pentru a discuta cu avocaţii şi reprezentanţiiinstituţiei.
În urma acestei întâlniri, numărul de membrii ai grupuluiclienţilor Volksbank din Bucureşti a urcat de la aproape 700 depersoane marţi seară, înainte de întâlnirea cu avocaţii şireprezentanţii băncii, la peste 800 de persoane. Grupul clienţilorVolksbank din Timişoara număra miercuri peste 300 de persoane, iarcel al clienţilor BCR aproape 400 de persoane.

Grupul autointitulat "împotriva abuzurilor Raiffeisen" a fostînfiinţat miercuri.
Avocatul Gheorghe Piperea, care reprezintă o parte dintre clienţiibăncilor, a declarat pentru MEDIAFAX că miercuri existau circa 900de persoane care vor să dea în judecată Volksbank, comparativ cunumărul de aproximativ 600 de persoane înregistrat marţi.
"Înainte să începem procesul propriu-zis vrem să încercăm oconciliere cu Volksbank, iar şansele de reuşită sunt de 50 - 50%.S-ar putea ca banca să revină la sentimente mai bune. În senscontrar, vom înainta plângerea la instanţă în circa 10 zile", amenţionat Piperea.
Cristian Radu, reprezentant al Volksbank, a declarat pentruMEDIAFAX că instituţia încearcă să înţeleagă problemele cu care seconfruntă fiecare client, în funcţie de tipul de credit pe care îlare, dar a menţionat că grupul de pe Yahoo nu are o organizareformală.
Întrebat despre faptul că tot mai mulţi clienţi ai băncilor seorganizează în grupuri pe internet, Piperea consideră că acestlucru era "de aşteptat", în contextul în care "băncile s-aucomportat ca nişte cămătari cu acte, introducând în contracte totfelul de clauze bizare".

Mai mulţi clienţi ai Volksbank au câştigat deja procese împotrivaVolksbank, unii dintre aceştia venind la întâlnirea organizatămarţi pentru a-i încuraja pe ceilalţi participanţi.
"Am primit un sfat de la un angajat al dumneavoastră să vă dau înjudecată. Am făcut-o şi am câştigat. Îi mulţumesc!", a transmisunul dintre clienţii reprezentanţilor Volksbank.
Piperea a menţionat că a discutat unele chestiuni tehnice şi cuclienţi ai BCR, iar joi seară va exista o întâlnire cu aceştia încadrul căreia se vor discuta detalii legate de problemele cu carese confruntă în relaţia cu banca.
Ionuţ Stanimir, şef comunicare externă la BCR, a explicat că auexistat clienţi care s-au interesat deja de conţinutul acteloradiţionale care trebuie semnate în baza Ordonanţei de Urgenţă 50,iar banca pune la punct detaliile în acest moment.
"Între timp le-am oferit clienţilor răspunsuri la întrebările lor,în special la cele legate de costul finanţării", a menţionatStanimir.
Clienţii Volksbank reclamă mai multe neregularităţi în contracte,printre care introducerea comisionului de risc şi aplicareaincorectă a unor formule de calcul în urma căreia sumele de platăsunt mai mari decât ar trebui şi au menţionat că unele sentinţedate împotriva băncii nu au legătură cu ordonanţa 50, fiindpronunţate înainte de apariţia acestor reglementări.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO