Bănci și Asigurări

Negritoiu, ING: De-acum grupul ne trateaza egal cu Polonia si Turcia

Negritoiu, ING: De-acum grupul ne trateaza egal cu Polonia si Turcia
08.04.2010, 23:05 212

Olandezii n-au rabdare sa se termine criza si vor sa ajunga lamilioane de clienti persoane fizice si IMM-uri in umatorii cinciani.

Intr-un an in care multe banci vor cauta sa-si recapete sufluldupa lovitura creditelor neperformante din 2009, olandezii de laING se pregatesc de ofensiva mai ales pe segmentele de piata alpersoanelor fizice si al IMM-urilor si se arata gata sa-si asume unrisc mai mare prin cresterea creditarii.

"Vom fi foarte activi in perioada urmatoare, pentru ca trebuiesa ne dezvoltam si sa ajungem la masa critica de business pe toatecategoriile de servicii bancare. Vrem sa ne crestem expunerea inRomania, bilantul si veniturile. 2010 va fi anul ING", afirma MisuNegritoiu, directorul general al ING Bank Romania.

El spune ca olandezii s-au hotarat sa sustina obiectivestrategice foarte ambitioase in Romania, mai ales pe segmentulpersoanelor fizice si al IMM-urilor. "Vrem sa ajungem la milioanede clienti persoane fizice in urmatorii 3-5 ani." In prezent, bancaincearca sa se apropie de pragul primului milion de clientiindividuali. Este pentru prima data cand ING anunta un plan localde asemenea anvergura, cu atat mai mult cu cat Romania nu a iesitinca din criza. Explicatia?

"Pana acum, grupul se concentra pe piete unde facuse o achizitiesi trebuia absorbita si consolidata. Din acest motiv nu eramtratati pe picior de egalitate cu Polonia si Turcia. In nouastrategie, Romania se pozitioneaza ca o piata principala pentrugrupul ING si intra in liga marilor prioritati in materie dedezvoltare geografica. Acum avem practic acelasi tratament cuPolonia si Turcia si primim un sprijin mai mare." Negritoiu spuneca ING Bank Romania si-a castigat aceasta pozitie pe seama reusiteiin proiectul de constructie de la zero a unei banci complete.

"In Romania afacerea a pornit ca o banca de nisa si a fost adusala un nivel ridicat de dezvoltare doar prin crestere organica, petoate tipurile de business."

El precizeaza ca in noul plan strategic nu intra in discutievreo achizitie, mai ales dupa ce s-a dovedit ca banca poate crestedoar organic pe parcursul a 16 ani.

Cum de isi permite totusi ING sa atace piata de retail cuobiective de crestere a creditarii in plina perioada de crizaeconomica?

"Noi am iesit destul de bine din recesiunea de anul trecut cabanca locala", sustine Negritoiu. Banca a raportat un profit brutde 19,8 mil. euro dupa standardele internationale, rezultatul fiindafectat de cresterea provizioanelor, desi veniturile operationaleau urcat cu 30%, pana la 695 de milioane de lei (165 mil. euro).Dupa contabilitatea romaneasca, profitul net a fost de 53 demilioane de lei (12,6 mil. euro), al noualea ca marime de pe piata,in conditiile in care dupa active banca a ramas pe locul 10, cu ocota de piata de 3,3%. Negritoiu spune ca ING se pozitioneaza cabanca locala, nu de elita si isi va consolida pozitia de bancaelectronica.

"Procesam deja circa 30% din platile electronice din economie,desi la active avem o cota de piata de sub 3,5%." In planul decrestere, olandezii se bazeaza pe profilul actual al clientuluiING: tanar, cu venituri constante si de valoare relativ ridicata siinclinatii spre tehnologie.

Negritoiu afirma ca banca nu are nevoie de investitii fizice, inretea, pentru a-si creste productia foarte mult. "Avem insa nevoiede continut si sa ne luam mai mult risc." In prezent ING are 221 deunitati.

La creditarea de retail, un obstacol il constituie pretul mareal finantarilor in lei fata de cel la euro, desi banca dispune delichiditati importante in moneda nationala. "Avem multi lei, vremsa dam credite imobiliare, dar nu putem vinde decat in euro dincauza diferentei foarte mari de pret. Se spune pe piata ca spredeosebire de alte banci noi avem acces la finantare mai ieftina ineuro din Olanda, insa trebuie stiut ca nu suntem distribuitorii deeuro ai ING in Romania." Banca nu a intrat in programul "Primacasa", mizand pe un credit ipotecar propriu cu dobanda de 6,9% ineuro.

Roman la conducerea operatiunilor de retail

Dupa mai multe luni in care au scanat piata locala pentru a gasiun sef pentru divizia de retail in locul lui Albert Roggemans siinclinau spre varianta aducerii unui alt expat, olandezii de la INGs-au hotarat sa mizeze pe resursele umane din interior si aupromovat-o pe Cristina Matei, 37 de ani, din postul de directordezvoltare produse bancare pentru persoane fizice in functia dedirector general adjunct responsabil cu divizia persoane fizice siIMM-uri, inclusiv cu reteaua de retail.

Ea lucreaza pentru ING de 14 ani, incepandu-si cariera in bancaolandeza ca IT Assistant. Apoi a devenit sefa departamentului decash management. Din 2005 a fost director de dezvoltare produseretail.

Astfel, ING urmeaza sa devina singura banca mare detinuta de ungrup strain si care are intreg top-managementul format din romani:Misu Negritoiu, director general, Bogdan Boteanu, director generaladjunct clienti corporativi si intreprinderi mijlocii, CristinaMatei, director general ajunct persoane fizice si IMM-uri; diviziade commercial banking (servicii pentru marile corporatii siinstitutii financiare) va fi condusa de la 1 iulie de Mihaela Batu,in timp ce la divizia piete financiare este director interimarFlorin Catu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO