Bănci și Asigurări

Omniasig: La inceput vom vinde pensii facultative companiilor din portofoliu

Omniasig: La inceput vom vinde pensii facultative companiilor din portofoliu

Cristian Span, directorul de vanzari al Omniasig Pensii Private: Pentru inceput, adica anul acesta, vom vinde pensii facultative in principal pe zona corporate, catre companiile pe care le avem deja in portofoliu.

03.05.2007, 19:26 244

Omniasig Pensii Private, compania specializata in pensii a grupului Vienna Insurance in Romania, se va concentra anul acesta pe vanzarea corporate, catre companiile din portofoliu, a pensiilor facultative, spune Cristian Span, directorul de vanzari al societatii.
Omniasig va depune cererea de autorizare pentru pensiile facultative (pilonul III) in maximum doua saptamani, urmand sa se concentreze pe zona de corporate, spune Cristian Span.
"Pentru inceput, adica anul acesta, vom vinde pensii facultative in principal pe zona corporate, catre companiile pe care le avem deja in portofoliu. De altfel, probabil ca asa vor proceda majoritatea administratorilor de pensii facultative, pentru ca la inceput zona de retail nu va fi atractiva, mai ales in conditiile suprapunerii peste perioada de vanzare pentru pensiile obligatorii. Vom avea o echipa specializata de vanzari corporate, nu prea mare anul acesta, urmand sa o dezvoltam ulterior", a declarat el.
Primele contributii la pensiile facultative sunt asteptate chiar de luna aceasta, in conditiile in care pe piata exista deja patru administratori autorizati (ING Viata, Allianz-Tiriac, Aviva, BCR Viata), doi in asteptare (OTP Garancia si Raiffeisen AM) si un total de opt fonduri de pensii facultative in pregatire de lansare.
Participarea la pensiile facultative este permisa tuturor celor sub 52 de ani, in limita a 15% din veniturile lunare brute, cu conditia stricta a obtinerii unor venituri de natura salariala.
In ciuda startului mai tarziu decat al concurentei, cei de la Omniasig cred ca vor compensa prin vanzarea pensiilor facultative catre companii cu multi angajati, retailul (vanzarile individuale de pensii facultative) nefiind considerat interesant in primul an.
Cat despre pensiile obligatorii (pilonul II), unde vanzarea se va desfasura in cele patru luni din perioada august-noiembrie a acestui an, Span spune ca succesul campaniei va depinde de campania publica de informare. "Aceasta campanie va fi vitala pentru educarea publicului. Sistemul este sigur si bine reglementat, dar mai are pana sa castige increderea oamenilor", spune el.
Dupa cele patru luni, salariatii sub 35 de ani care nu au optat pentru un fond de pensii obligatorii vor fi redistributi administratorilor din sistem, proportional cu numarul de clienti deja atrasi. Cristian Span crede ca participarea la sistemul de pensii obligatorii ar putea fi o problema. "Probabil ca pana la jumatate din cei obligati sa contribuie la pilonul II nu vor face o optiune pana la sfarsitul perioadei de patru luni. In Bulgaria, dupa 5 ani de educatie in pensiile private facultative si o campanie de vanzare de sase luni, tot au ramas in afara sistemului 30% din cei obligati sa participe", spune Span.
Pentru campania de vanzare la pilonul II, Span spune ca strategia Omniasig va include ca si canal de distributie brokerii de pensii, adica societati nou create, specializate in intermedierea acestor produse.
Per total, Omniasig isi propune o cota de piata de 10%-12% din numarul de clienti ai sistemului de pensii private.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO