Bănci și Asigurări

Parteneriatele cu bancile aduc 14% din veniturile Generali

04.05.2007, 14:21 21

Generali Asigurari estimeaza ca anul acesta va inregistra venituri din bancassurance de circa 57 de milioane de lei (16 mil. euro), in conditiile in care are parteneriate de vanzari cu opt banci locale.
"In 2006 veniturile din parteneriatele cu bancile au reprezentat circa 14% din totalul veniturilor Generali Asigurari. Pentru 2007, ponderea depinde de cati parteneri vom avea in momentul finalizarii tratativelor. Probabil ponderea finala ar putea reprezenta circa 16-17% din totalul volumului de activitate", a declarat Sorin Dragomir, directorul executiv al Generali Asigurari.
Compania are incheiate parteneriate cu opt banci din sistem: BRD Societe Generale, HVB Tiriac, Piraeus Bank, ING (prin Amsterdam Broker), ABN Amro, Libra Bank, Volksbank si Garanti Bank.
"Cresterea ponderii poate sa nu para impresionanta, dar nu si daca este privita alaturi de un volum total de prime pe care l-am prognozat pentru 2007, circa 360 de milioane de lei (102 mil. euro)", a adaugat Dragomir.
Pe locul opt in topul asiguratorilor locali, Generali Asigurari a inregistrat anul trecut o crestere de 129% a primelor brute subscrise, pana la 296 de milioane de lei (84 mil. euro), insotita de o pierdere de 6,9 milioane de euro, determinata de gradul ridicat de daunalitate al politelor auto.
In general, aceste parteneriate incheiate de Generali se refera atat la asigurarile generale, cat si de viata, produsele de asigurare fiind, din punct de vedere tehnic, aceleasi pe care asiguratorul le ofera prin reteaua proprie de vanzari sau prin brokeri.
"Suntem in faze de negociere cu alte cinci banci. Momentul inceperii colaborarii va fi stabilit in functie de timpul necesar armonizarii reciproce a modului de lucru. In general, discutiile preliminarii vizeaza mai putin produsele de asigurare oferite si mai mult modul de colaborare zilnic", a explicat Dragomir.
El crede ca avantajele unei astfel de colaborari provin din seriozitatea cu care bancile evalueaza propriii clienti, care ulterior devin si clienti ai Generali.
"Serviciile oferite de banca si de societatea de asigurari sunt complementare, se sustin reciproc, intrucat nici banca nu doreste sa devina societate de asigurari, cum nici asiguratorul nu urmareste sa se transforme in bancher."
Aceste parteneriate sunt aplicate de Generali la nivel international, deoarece produsele sunt suficient de flexibile pentru a fi oferite clientilor si de catre alte retele, care nu vor sa devina specializate in asigurari.
"Poate ca acum 4-5 ani nici bancile, dar sigur societatile de asigurare, nu erau pregatite sa faca fata implicatiilor unei astfel de colaborari, desi acest gen de parteneriat era cunoscut si deja functiona foarte bine in celelalte tari ale UE", spune Dragomir.
Nisa segmentului de bancassurance a atras nu numai companiile de asigurari de pe piata locala, ci si unii jucatori internationali specializati pe acest tip de parteneriat, cum ar fi Cardif, divizia de asigurari de credite a francezilor de la BNP Paribas. In plus, unele banci locale au preferat sa-si deschida propriile companii de asigurare, printre acestea numarandu-se: BCR, Banca Transilvania, OTP, EFG (grupul grec care controleaza BancPost) sau Credit Europe (fosta Finansbank).
Generali are un capital social de 50 de milioane de lei (14,2 mil. euro), actionarul majoritar fiind grupul financiar austriac Generali Holding Vienna cu o participatie de 83,56%.
Asiguratorul ar putea trece la sfarsitul acestui an prin schimbari de actionariat dupa ce italienii de la Generali au anuntat ca isi vor unifica operatiunile in Europa Centrala si de Est cu grupul financiar ceh PPF, care detine pe piata romaneasca companiile Ardaf si Roumanie Assurance International (RAI).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO