Bănci și Asigurări

Raiffeisen Leasing: 40% din businessul nou vor veni de la banca-mamă

Raiffeisen Leasing: 40% din businessul nou vor veni de la banca-mamă
11.08.2010, 23:59 54

Raiffeisen Leasing se aşteaptă ca 40% din businessul nou de anulacesta să vină de la clienţii băncii-mamă, după ce în primăvară aînceput pentru prima dată să îşi promoveze produsele prinintermediul reţelei instituţiei de credit. Raiffeisen Bank este obancă de top zece, cu o reţea formată din peste 500 de sucursale şiagenţii.
Pentru 2010 compania de leasing şi-a planificat o creştere de douăcifre a afacerilor, după ce anul trecut a avut o scădere dramatică.Valoarea bunurilor finanţate de Raiffeisen Leasing s-a redus de la191 de milioane de euro în 2008 la 10,8 milioane de euro în 2009,ceea ce înseamnă o scădere de 94%. De asemenea, finanţatorul a merspe pierdere în 2009, dar nu a făcut publică valoarea acesteia.Întreaga piaţă de leasing s-a prăbuşit anul trecut cu peste 70%,coborând la nivelul de 1,3 miliarde de euro.
"Din aprilie am început să propunem produsele noastre prin forţa devânzări a băncii. Din obiectivul nostru de new business în 2010,40% urmează să se realizeze prin intermediul băncii, iar anulviitor ponderea băncii va creşte la 60-70%. În acelaşi timp, nu vomrenunţa la reţeaua proprie de distribuţie (compania are 12 unităţiteritoriale - n. red.). Ne-am propus o creştere de două cifrepentru 2010", afirmă Felix Daniliuc, directorul general alRaiffeisen Leasing. El a preluat conducerea companiei în lunaianuarie, înlocuind-o pe Mihaela Mateescu. Anterior, a ocupat timpde trei luni poziţia de director general adjunct al companiei.Integrarea distribuţiei de produse de leasing în activitatea bănciia fost unul din principalele obiective ale lui Daniliuc pentru2010.
Se uită mai mult la management
decât la cifre
Raiffeisen Leasing lucrează în principal cu clienţi corporate,persoanele fizice reprezentând sub 1% din portofoliul companiei."Mult-aşteptata revenire a economiei nu se produce. Ne aflămîntr-un context macro în care trebuie să încurajăm companiile săîşi creeze perspective pentru businessul lor. Noi putem face acestlucru oferindu-le finan­ţare", spune Daniliuc.
Totuşi, în condiţiile în care indicatorii financiari ai multorcompanii s-au înrăutăţit anul trecut, din cauza pierderilor şi ascăderii afacerilor, mult mai puţine se califică acum pentruaccesarea unei finanţări. În acest context, şeful RaiffeisenLeasing susţine că încearcă să evalueze companiile mai mult pe bazacalităţii managementului şi a perspectivelor de dezvoltare decât pebaza cifrelor din trecut.
"Vrem să valorizăm mai mult analiza calitativă, adică perspectivelecompaniei şi calitatea managementului, pentru că analizacantitativă - cea a indicatorilor financiari - nu arată foartebine."
Daniliuc nu a precizat valoarea bunurilor finanţate de RaiffeisenLeasing în primul semestru, spunând doar că aceasta a fost conformaşteptărilor. El spune că s-a îmbunătăţit comportamentul de platăal clienţilor, comparativ cu anul trecut. "Cred că a avut impact şidecizia BNR de a introduce obligativitatea raportării întârzierilordin leasing la Centrala Riscurilor Bancare."

A recuperat 450 de maşini
şi echipamente
În primul semestru Raiffeisen Leasing a recuperat de la clienţiicare nu şi-au mai putut plăti ratele 450 de bunuri, printre carecamioane, autoturisme, autoutilitare şi echipamente de construcţii.Din acestea, peste 300 au fost revândute, compania având în prezent"pe stoc" 120 de bunuri.
"Cel mai mult am vândut la extern, în Olanda, Polonia, acestea aufost în top, foarte puţin în Germania. La intern s-au vândut bineechipamentele, prin releasing (finan­ţarea de bunuri recuperate -n. red.)", explică directorul general al Raiffeisen Leasing.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO