Bănci și Asigurări

Reteaua Raiffeisen urca la 400 de unitati

08.05.2007, 18:46 21

Austriecii de la Raiffeisen Bank au revenit in lupta pentru extinderea prezentei teritoriale, deschizand in primul trimestru peste 30 de unitati. Banca opereaza in prezent 308 unitati, iar pana la sfarsitul anului numarul acestora ar trebui sa treaca de 370.
"Incercam sa realizam un echilibru intre cota de piata pe care dorim sa o detinem si numarul de sucursale", a spus Steven van Groningen, presedinte si director general al Raiffiesen Bank. El a subliniat ca in prezent banca are o cota pe active mai mare decat ponderea pe care o reprezinta unitatile sale in totalul unitatilor bancare de pe piata locala.
Pe de alta parte, in anii urmatori vor fi dezvoltate tot mai mult si canalele alternative de distributie, a caror pondere in dezvoltarea afacerilor ar trebui sa creasca.
In prezent Raiffeisen utilizeaza o platforma de call-center, Internet-banking si mobile-banking drept canale alternative, in special pentru realizarea de tranzactii la distanta. De anul trecut banca a introdus si conceptul de "bancheri mobili" - functionari ai bancii care se deplaseaza la un loc indicat de client pentru a vinde produsele. Razvan Munteanu, vicepresedintele Raiffeisen care coordoneaza divizia de retail, spune ca numarul agentilor a ajuns in prezent la 500, iar aportul acestora este semnificativ in special in vanzare de carduri de credit si imprumuturi pentru nevoi personale, unde aduc aproximativ o treime din afacerile noi.
Strategia bancii vizeaza cresterea densitatii retelei de unitati in orasele mari si medii, urmand ca, dupa ce va fi atins un nivel optim, banca sa elaboreze o strategie si pentru zona rurala.
"Orasele mari genereaza in continuare volume mari, iar cresterea activitatii este pregnanta in aceste zone", a afirmat Munteanu.
El a mai aratat ca banca are in jur de 40 de agentii in mediul rural. Anul trecut Raiffeisen a derulat o reorganizare a retelei dupa linii de afaceri fiind astfel create unitati speciale pentru clientii corporate, dar si pentru vanzarea de credite ipotecare. Extinderea actuala se bazeaza pe unitati de mici dimensiuni, dedicate in special clientilor individuali si micilor intreprinzatori.
In alta ordine de idei, Munteanu spune ca nu este ingrijorat in privinta unei extinderi prea rapide a retelei, apreciind ca cei 2,2 milioane de clienti de retail aflati deja in portofoliul bancii ar putea justifica operarea unei retele de 400 de unitati.
Van Groningen spune ca extinderea teritoriala nu va afecta indicatorii de performanta ai bancii. Astfel, indicatorul cost/venituri va continua sa se imbunatateasca, in conditiile in care se afla inca la niveluri inalte, apropiate de 70%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO