Banca Carpatica, instituţie de credit cu capital majoritarprivat local, nu a fost până acum foarte cunoscută pe piaţă prinactivitatea de retail, însă s-a hotărât să-şi schimbe poziţionareaşi să-mi majoreze cota de piaţă în domeniu, afirmă GeorgianaMincu, director executiv pe retail al băncii.
"Prin strategia pe termen lung pe care am abordat-o, cât şi prinpoziţionarea viitoare pe piaţă ca bancă de retail transparentă şicorectă faţă de clienţii săi, cota de piaţă va creşte şi va atingenivelul potenţialului pe care îl are."
Una dintre pârghiile de creştere sunt refinanţările de credite dela competitori, în contextul în care cererea pentru credite noirămâne scăzută, iar Carpatica a fost printre primele bănci care auieşit cu produse dedicate şi promovate ca atare.
"Solicitările de produse de refinanţare au crescut în ultimaperioadă şi îşi continuă trendul ascendent. În perioadaurmătoare, având în vedere şi promoţia derulată (credit derefinanţare fără plata ratelor şi a dobânzii timp de trei luni dela acordare, pentru cererile depuse până la sfârşitul anului), neaşteptăm la o dublare faţă de lunile anterioare a cererilorpentru acest produs", a declarat Mincu.
Ea consideră tentantă posibilitatea ca un client să-şi consolidezetoate creditele şi cardurile de credit într-un singur debit, fărăcomisioane.
Ca strategie de comunicare, banca mizează pe ideea de transparenţătotală a costurilor şi de restrângere a comisioanelor, încontextul în care industria bancară este acuzată în bloc tocmai delipsă de transparenţă în ultimii ani, astfel încât clienţii nu auputut estima cu precizie ce costuri îşi asumă.
Mincu spune că produsele lansate de Carpatica în ultima perioadăfac parte dintr-o politică de consolidare a zonei de retail, însă"strategia de bază este mult mai complexă".
"În momentul de faţă dezvoltăm retailul atât din punctul de vedereal poziţionării pe piaţă, cât şi prin nivelul calitativ alproduselor şi serviciilor. Pe o piaţă extrem de competitivă şi cuproduse şi servicii asemănătoare, viteza şi calitatea serviciilorîn interacţiunea cu clienţii fac diferenţa."
Ea susţine că strategia băncii va permite o creştere sănătoasă acreditelor de retail.
Georgiana Mincu a venit la Banca Carpatica la începutul acestui an,după ce anterior fusese director regional la Bancpost. Întreagaconducere executivă a Carpatica a fost schimbată la sfârşitullui 2009, când postul de director general a fost preluat deNicolae Surdu.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels