Bănci și Asigurări

Seful Aviva: Pretul Certinvest a fost mai mare decat pentru un business similar pe pietele externe

Seful Aviva: Pretul Certinvest a fost mai mare decat pentru un business similar pe pietele externe

Shah Rouf, directorul general al Aviva: In mod normal, pe pietele internationale, pretul unei astfel de societati este de 4-5% din activele pe care le are in administrare, adica de circa 1,5 milioane de euro in cazul Certinvest, insa suma a fost mult mai mare.

20.11.2007, 15:55 25

Pretul platit de Aviva Asigurari de Viata pentru administratorul de fonduri mutuale Certinvest, societate pe care a cumparat-o la inceputul lunii septembrie, a fost mult mai mare decat cel care s-ar plati in mod obisnuit pe alte piete pentru o astfel de companie, afirma Shah Rouf.
"Pentru Aviva valoarea acestei tranzactii nu a fost mare, insa pentru o companie de talia Certinvest suma a fost importanta. In mod normal, pe pietele internationale, pretul unei astfel de societati este de 4-5% din activele pe care le are in administrare, adica de circa 1,5 milioane de euro, insa suma a fost mult mai mare. Nu am putut folosi aceasta evaluare pentru Certinvest, pentru ca este un business in dezvoltare, care va creste semnificativ in anii urmatori", a declarat Rouf.
Pe lista scurta a asiguratorului au fost prezente, pe langa Certinvest, alte doua companii de administrare a investitiilor. Negocierile de preluare si incheierea tranzactiei au durat circa 6 luni. "Acum cautam sinergii intre cele trei businessuri pe care le avem: asigurarile de viata, pensiile private si administrarea investitiilor. Nu vom schimba numele Certinvest, pentru ca este un brand cunoscut pe piata. Vom distribui produsele societatii prin intermediul fortei de vanzare a Aviva si intentionam sa oferim expertiza Certinvest si altor fonduri de pensii de pe piata. Daca vom obtine randamente bune, nu vad de ce alti administratori de pensii nu pot folosi aceasta expertiza", explica seful Aviva.
El afirma ca cele trei activitati de pe piata locala ale grupului britanic vor fi separate din punct de vedere legal, insa vor avea departamente comune de resurse umane, marketing sau distributie, cel mai probabil incepand cu anul viitor.
Rouf considera ca baza de clienti care au aderat la fondul de pensii administrat de Aviva va fi o sursa de crestere a vanzarilor de asigurari de viata.
"Pensiile ne dau o baza de clienti din care putem dezvolta si activitatea de asigurari de viata. Pensiile private creeaza o relatie pe termen lung, de 20-30 de ani, intre clienti si companie, deci vom avea timp sa le prezentam si alte produse", afirma directorul general al Aviva.
El estimeaza ca anul viitor vanzarile de asigurari de viata ale grupului pe piata romaneasca vor creste cu circa 40%, evolutie la care se asteapta si in acest an, la aproximativ 36 de milioane de euro.
Cele mai bine vandute polite sunt asigurarile unit-linked, care reprezinta asigurari de viata legate de fonduri de investitii. Acestea plaseaza o parte din prima platita de asigurat in fonduri, iar o parte mai redusa este destinata acoperirii riscului asigurat prin aceasta polita. O parte din vanzarile Aviva sunt realizate prin intermediul unor banci, cum ar fi BRD-SocGen, ABN Amro sau Credit Europe Bank.
Rouf este de parere ca Aviva Asigurari de Viata ar putea obtine profit peste 3-4 ani, in conditiile in care in ultimii ani compania a mers pe pierdere.
Seful Aviva afirma ca desi grupul britanic practica si asigurari generale pe alte piete, intrarea in aceasta activitate nu face parte din strategia Aviva Romania.
"Grupul intra pe segmentul non-life doar daca poate fi in top 5. Daca nu este posibil, nu ne intereseaza aceasta activitate", spune Rouf.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO