Bănci și Asigurări

Topul companiilor de pensii dupa cele patru luni de aderare

Topul companiilor de pensii dupa cele patru luni de aderare

Click pentru imaginea intreaga

28.01.2008, 17:07 24

Ultimele zece zile ale campaniei de aderare la pensiile obligatorii (7-17 ianuarie) au adus un varf-soc de vanzari: aproape 920.000 de acte de aderare au fost semnate in aceasta perioada, potrivit datelor colectate de ZF de la cele 18 fonduri. Vinerea trecuta a avut loc ultima raportare bilunara a numarului total de clienti, facuta de catre companiile de administrare la Casa Nationala de Pensii si Alte Asigurari Sociale (CNPAS). Totalul general al celor patru luni de campanie (17 septembrie 2007 - 17 ianuarie 2008) s-a apropiat astfel de 4,1 milioane de clienti, adica 80% din numarul total de salariati din economie (5,1 milioane).
Companiile de administrare s-au declarat unanim surprinse de volumul urias de vanzari raportat pentru ultima perioada. Desi era asteptata o oarecare crestere fata de raportarea anterioara, amplitudinea ultimului val de clienti a luat toata piata prin surprindere. Recordul anterior de vanzari fusese stabilit dupa o luna de la startul vanzarilor, la raportarea de la jumatatea lunii octombrie, cand au fost validati aproape 690.000 de participanti.
Chiar si dupa ultima raportare, piata si-a mentinut gradul de concentrare, primele cinci fonduri atragand in total 3,35 milioane de clienti, adica 82% din total. Lider s-a mentinut ING, cu 1,32 milioane de clienti (si o cota de piata de 32,2%), fiind urmat de Allianz-Tiriac (1,03 milioane de clienti, adica 25,3%), Generali (410.000 de clienti, adica 10% din piata), Aviva si Interamerican.
Singura schimbare de ierarhii din top 10 a avut loc intre BT Aegon si BCR. BT Aegon a urcat pe locul 7, cu aproape 129.000 de clienti, surclasand BCR (care a picat astfel pe locul 8), care a atras doar 124.000 de clienti. In afara top 10, singura schimbare o reprezinta ascensiunea Prima Pensie de pe 13 pe 11, compania depasind Bancpost (locul 12) si OTP (pozitia 13).
Dintre toate cele 18 fonduri, numai trei si-au indeplinit obiectivul de atragere de clienti declarat inainte de startul campaniei de aderare: ING, Allianz-Tiriac si Generali. Restul fondurilor au performat sub obiective, cele mai mari diferente dintre obiective si realizari fiind inregistrate de BCR (care declarase un obiectiv de piata de peste 30% si a reusit numai 3%) si de Aviva (tot cu un obiectiv de 30%, dar cu o realizare de 7,8%).
Din cauza numarului urias de clienti care au aderat in ultima perioada, administratorii se tem ca numarul semnaturilor multiple, al erorilor si al aderentilor neeligibili va fi ceva mai mare decat de obicei, dar spera ca actele invalidate nu vor depasi 10% din totalul ultimelor zile. Cu alte cuvinte, exista sanse ca datele oficiale, ce vor fi publicate in urmatoarea saptamana de catre CNPAS, sa arate un numar de clienti validati doar cu putin mai mare de patru milioane.
In aceste conditii, administratorii spun ca numarul clientilor ce vor fi redistribuiti la loterie va fi mult sub asteptari.
Potrivit legii, la loteria ce se va organiza in luna februarie vor fi redistribuiti intre cele 18 fonduri toti salariatii cu varsta sub 35 de ani care nu au semnat cu niciun fond sau care au semnat cu mai multe fonduri de pensii private obligatorii.
Odata cu publicarea datelor oficiale de aderare pentru primele patru luni, CNPAS va anunta si numarul de participanti care vor fi redistribuiti in loterie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO