Bănci și Asigurări

UniCredit reia extinderea reţelei pe măsură ce îşi revine economia

Autor: Razvan Voican

19.01.2011, 23:55 45

UniCredit vrea să câştige cotă de piaţă pe retail în România şipentru aceasta se va concentra pe deschiderea de unităţi, dar vadezvolta şi o distribuţie prin canale alternative, afirmă GianniPapa, şeful operaţiunilor grupului italian în Europa Centrală şi deEst.

"Aşa cum am anunţat deja, avem în plan deschiderea a 300 deunităţi în următorii cinci ani. Extinderea reţelei va fi însăcorelată cu evoluţia economiei pentru că nu vrem creştere doar dedragul creşterii. România este o piaţă interesantă pentru noi, darse confruntă cu unele probleme economice care trebuie rezolvate",precizează Papa. El spune că strategia de bază rămâne creştereaorganică, pe seama capabilităţilor existente la nivelulgrupului.

"În general achiziţia nu mai este o opţiune aşa cum era înaintede criză şi am şi dovedit deja că avem capacitatea de a extinde oreţea în mod organic", a mai spus Papa.

UniCredit Ţiriac Bank ar putea deschide anul acesta circa 50 deunităţi, ajungând astfel la aproximativ 300.

În paralel cu extinderea reţelei italienii vizează însă şimăsuri de eficientizare. Raportul cost/venit este de 50% pentrusubsidiara din România, uşor mai mic decât cele înregistrate înPolonia sau Ungaria, dar mai mare decât în Turcia sau Rusia.

Italienii se aşteaptă ca 2011 să fie anul revenirii "moderate"în regiune, mizând ca inclusiv ţările din sud-estul Europei şiRomânia să urmeze gradual o traiectorie spre reluareacreşterii.

La nivelul industriei bancare din regiune, UniCredit anticipeazămenţinerea costului riscului la un nivel ridicat, creştere mailentă a creditării decât înainte de criză, dar peste viteza de pepieţele mature.

În paralel, profitabilitatea va fi de asemenea inferioarăperioadei de dinainte de criză, dar peste pieţele mature.

Italienii includ România în categoria pieţelor cu oatractivitate ridicată şi volatilitate scăzută a profitabilităţiipe termen lung, alături de Turcia şi Rusia.

Totuşi, dimensiunile mai mici ale pieţei româneşti fac ca şiatractivitatea să nu fie la nivelul celorlalte două pieţe. Grupulmizează însă pe oportunităţile din sectorul de retail, motiv pentrucare este dispus să investească în extinderea prezenţeiteritoriale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO