Bănci și Asigurări

UniCredit Tiriac a castigat peste 21 mil. euro

09.05.2008, 19:45 13

UniCredit Tiriac Bank a inregistrat in primul trimestru un profit net de peste 21 milioane de euro, conform datelor furnizate de institutia de credit.
Castigul in euro a stagnat in comparatie cu rezultatul din aceeasi perioada a anului trecut din cauza deprecierii leului, in timp ce profitul net exprimat in moneda nationala, de 77,6 mil. lei, a urcat cu aproape 10%.
"Primul trimestru 2007 a fost foarte, foarte bun, si de aici cresterea mai lenta, insa chiar si asa am reusit sa ne depasim bugetul pe trimestrul I 2008. Trebuie tinut cont si de faptul ca marjele s-au comprimat destul de mult din cauza scumpirii finantarii din afara. Pentru noi conteaza cresterea de profit cu 10% in lei", a comentat pentru ZF Rasvan Radu, presedintele executiv al UniCredit Tiriac Bank.
Performanta la nivelul dinamicii profitului s-a reflectat in ajustarea randamentului capitalului propriu de la 25,6% la 25,1%. Veniturile nete ale bancii au insumat 65 de milioane de euro, cresterea fata de primul trimestru din 2007 fiind de aproape 12% in euro, respectiv 22% in lei.
In acelasi timp, activele totale au urcat la 3,74 miliarde de euro, volumul fiind cu numai circa 5% mai mare decat in trimestrul I al anului trecut. Randamentul activelor s-a ameliorat de la 2,8% la 2,9%.
Inceputul de an a coincis la UniCredit cu implementarea primilor pasi din strategia de extindere pe piata de retail aprobata in toamna trecuta. Banca a deschis 16 unitati, iar pana in vara ar urma sa accelereze cresterea pana la circa 70, inclusiv cu unitati complet automatizate, in paralel cu completarea pachetelor de produse cu asigurari de risc de credit si unit-linked.
Pe fondul restructurarii portofoliului de produse si servicii si al reasezarii costurilor acestora, UniCredit a pierdut circa 5.000 de clienti in ultimul an, inregistrand 590.000 la sfarsitul lunii martie.
Radu spune ca este vorba despre "curatarea" portofoliului de clientii dormanti, care inca nu s-a incheiat.
Anul 2008 va absorbi investitii importante, pe langa extinderea retelei fiind programata upgradarea serviciilor de internet banking si lansarea unei noi platforme de call-center.
Nu in ultimul rand, la toamna urmeaza sa intre in functiune o divizie de consumer finance, care va oferi produse standard pentru clientela de retail de masa, dupa modelul dezvoltat de banca-mama in Italia. Ca urmare, actionarii au acceptat ca profitul net pe 2007 de aproape 79 mil. euro sa fie reinvestit.
Rasvan Radu, presedintele executiv al bancii, a afirmat ca banca se va extinde pe piata de retail in conditiile unei monitorizari stricte a costurilor, considerand ca o structura cat mai eficienta a acestora este cheia rezistentei pe o piata atat de competitiva.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO