Bănci și Asigurări

UniCredit Tiriac si-a majorat profitul, insa activele au scazut usor la sase luni

UniCredit Tiriac si-a majorat profitul, insa activele au scazut usor la sase luni

Rasvan Radu, presedintele executiv al UniCredit Tiriac: "Prioritatile anului 2007 raman orientarea catre client, respectiv optimizarea calitatii serviciilor pe care le oferim, un bun nivel al profitabilitatii si crearea bazelor pentru o crestere organica puternica in perioada urmatoare."

08.08.2007, 17:37 21

UniCredit Tiriac Bank, filiala locala a grupului italian UniCredit, a reusit sa-si imbunatateasca profitul pe fondul cresterii veniturilor in primul semestru, insa a inregistrat o scadere usoara a activelor.
Veniturile totale ale UniCredit Tiriac s-au ridicat in primul semestru la 419 milioane de lei (127 milioane de euro), marcand o crestere cu 18% fata de perioada similiara a lui 2006. In aceste conditii, profitul net al bancii a urcat la 152,3 milioane de euro dupa primele sase luni (46,1 milioane de euro), fiind cu 30% mai mare, in lei, decat castigul din primul semestru al anului trecut. Rezultatele sunt raportate conform standardelor internationale de raportare financiara.
"Este un inceput bun pentru UniCredit Tiriac Bank, care reflecta faptul ca am reusit sa atingem principalele obiective pe care ni le-am propus", a declarat Rasvan Radu, presedintele executiv al bancii.
UniCredit Tiriac a aparut pe piata la sfarsitul lunii iunie, in urma procesului de fuziune intre HVB Tiriac Bank si UniCredit Romania, doua subsidiare ale grupului italian UniCredit.
La sfarsitul primului trimestru, UniCredit Tiriac ar fi fost al patrulea jucator de pe piata, in functie de active. Banca a anuntat ca activele au ajuns la 3,6 miliarde de euro in iunie. Dintre vecinii sai din top, Raiffeisen nu si-a publicat rezultatele la sase luni, iar Banca Transilvania a anuntat ieri cresterea activelor la 3,15 mld. euro.
BCR, cea mai mare banca din sistem dupa active, a raportat la BNR in iunie un profit net de 403 milioane de lei (129 milioane de euro), calculat dupa standardele romanesti de contabilitate. La nivel de grup, BCR a inregistrat un castig net de 139,5 milioane de euro (conform standardelor internationale de raportare financiara). Activele bancii au depasit la jumatatea anului 16 miliarde de euro.
BRD a ramas a doua banca de pe piata, cu active de 9,8 miliarde de euro. Francezii au reusit insa sa intreaca BCR la profit, raportand dupa primele sase luni un castig net de 417 milioane de lei (133 de milioane de euro).
Alpha Bank si Bancpost, doi jucatori cu actionari greci, au anuntat la sfarsiul lui iunie cresteri rapide ale activelor, ajungand la niveluri de circa trei miliarde de euro. Activele UniCredit Tiriac Bank au inregistrat o evolutie stabila, fiind la sfarsitul lui iunie de 11,3 mld. lei (3,6 mld. euro), in scadere cu 4%, in lei, fata de iunie 2006. Reprezentantii bancii arata ca scaderea a fost determinata in principal de aprecierea leului.
Dinamica activelor a fost influentata si de "externalizarea" creditelor.
Oficialii bancii au aratat recent ca majoritatea creditelor noi in valuta sunt acordate direct de Bank Austria (divizia grupului care coordoneaza operatiunile din Europa Centrala si de Est), UniCredit Tiriac intermediind doar aceste tranzactii. De altfel, majoritatea bancilor cu actionari straini prefera sa transfere creditele in valuta in strainatate, pentru a evita costurile ridicate generate de reglementarile BNR.
"Prioritatile anului 2007 raman orientarea catre client, respectiv optimizarea calitatii serviciilor pe care le oferim, un bun nivel al profitabilitatii si crearea bazelor pentru o crestere organica puternica in perioada urmatoare", mai spune Radu.
Banca a inregistrat o rentabilitate a capitalurilor (ROE) de 23,4%, in timp ce raportul cost/venituri a fost de 47,5%.
UniCredit Tiriac opereaza in prezent o retea de circa 130 de unitati. Grupul a prezentat insa planuri de dublare a retelei filialei locale pana la 300 de unitati, in urmatorii trei ani. Cu o prezenta extinsa, UniCredit Tiriac va ataca companiile de dimeniuni medii, dar si clientii individuali, pentru a-si consolida pozitia pe segmentul mass market.
Pana la extinderea retelei, banca a demarat un proiect de specializare a unitatilor pe linii de business. Astfel, vor fi create centre speciale pentru companii (pana la sfarsitul lui 2007 vor fi functionale 20 de astfel de sucursale), in timp ce grosul unitatilor vor fi dedicate clientilor persoane fizice.
Depozitele clientilor marcau in iunie o crestere anuala cu aproape 8%, pana la 5,2 mld. lei (1,6 miliarde de euro). Soldul creditelor acordate a inregistrat o crestere marginala, cu 1,5%, pana la 6,3 miliarde de lei
(2 miliarde de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO