Burse - Fonduri mutuale

După declinul bursier de săptămâna trecută, JPMorgan reduce pentru prima dată ratingul acordat Meta (Facebook)

După declinul bursier de săptămâna trecută, JPMorgan...

Autor: Eduard Ivanovici

07.02.2022, 00:01 381

JPMorgan Chase, cea mai mare bancă din Statele Unite în funcţie de active, a actualizat pentru prima dată în scădere ratingul oferit companiei Meta (FB), proprietarul Facebook, după rezultatele dezamăgitoare ale gigantului din social media din T4/2021, conform Business Insider. Acţiunile FB s-au depreciat cu aproape 30% de la începutul anului, neincluzând aici dinamica şedinţei de vineri, 4 februarie. În urma sesiunii de joi de pe Wall Street, valoarea de piaţă a companiei controlate de Mark Zuckerberg a pierdut peste 200 de miliarde de dolari, constituind cea mai mare scădere de capitalizare din istoria mediului corporate din SUA. Majoritatea analiştilor şi-au reiterat recomandările de „buy” sau „overweight” (supraalocare) pentru Meta, însă nu şi Doug Anmuth, analist în cadrul JPMorgan.

El a actualizat ratingul de la „overweight” la „neutral” şi a oferit un preţ ţintă pentru final de an de 284 de dolari, de la o estimare anterioară de 385 de dolari. Actualizarea implică un potenţial de 19,5% prin raport cu preţul de dinaintea şedinţei de tranzacţionare de vineri. în plus, Meta a fost eliminată din aşa-numita JPMorgan’s Analyst Focus List, unde se găsesc principalele idei de investiţii oferite de banca americană. „Facebook se confruntă cu un declin semnificativ al diviziei de advertising, într-o perioadă în care se angajează într-o tranziţie scumpă, nesigură şi pe mai mulţi ani către metavers”, rezumă Anmuth.

Principala problemă a diviziei de publicitate vine din actualizarea sistemului de operare iOS, care îngreunează capacitatea companiilor de a targeta şi măsura reclamele. David Wehner, director financiar al Meta, spune că societatea poate suferi pierderi de 10 miliarde de dolari în 2022, ca urmare a schimbărilor realizate de Apple, iar directorul operaţional Sheryl Sandberg se aşteaptă ca provocările să „crească moderat” de-a lungul anului. Mai mult, Meta a înregistrat în T4/2021 prima scădere a numărului zilnic de utilizatori din istoria companiei, evoluţia venind pe fondul ascensiunii platformei de video-sharing TikTok, cel mai popular website la nivel mondial în 2021, depăşind până şi Google. TikTok a devenit vara trecută a două aplicaţie cu 3 miliarde de descărcări la nivel global, după Facebook. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO