Burse - Fonduri mutuale

Vel Pitar: Mentinem ritmul de crestere de 10-15% si in ultimul trimestru

01.11.2006, 18:01 22

Compania de morarit si panificatie Vel Pitar Ramnicu Valcea, unul dintre primii trei jucatori din industria de panificatie, estimeaza un ritm de crestere al vanzarilor de 10-15% in ultimul trimestru din acest an, sustinut de lansarea unor noi produse.
Vel Pitar a inregistrat in primele noua luni din acest an o crestere de 12% a cifrei de afaceri, pana la 185 de milioane de lei (52,8 mil. euro) fata de perioada similara a anului trecut. In perioada ianuarie-septembrie 2006 compania a inregistrat o crestere de 11,5% a profitului, pana la circa 830.000 de euro (2,9 mil. lei).
"Tendinta de crestere va continua si in ultimul trimestru din acest an, iar rezultatele pe 2006 vor fi cu 10-15% peste cele de anul trecut", a declarat Dan Trifu, director de dezvoltare al Vel Pitar. Trifu apreciaza ca industria de panificatie va fi marcata de cresteri de pret pana la sfarsitul anului.
"Pretul graului a crescut in ultima luna peste nivelul din Ungaria sau cel din Europa de Vest, ceea ce va duce si la cresteri de pret in ultimul trimestru din acest an. In panificatie nu exista de regula cresteri prea mari ale pretului", mai spune Trifu. Cu toate acestea, directorul de dezvoltare al Vel Pitar spune ca inceputul anului viitor ar putea gasi piata de panificatie cu preturi mai mari cu 10% fata de cele actuale. Trifu mai spune ca in ultima luna pretul la grau a crescut de la 37 de bani la 47 de bani. "Rezultatele pozitive ale Vel Pitar se refera si la faptul ca anul acesta am avut volume mai mari de vanzari si pe morarit si pe panificatie", spune Trifu.
Dupa primele noua luni ale anului trecut, Vel Pitar raportase o cifra de afaceri de 165 mil. lei si un profit de 2,6 mil. lei.
Compania a anuntat ca ar putea reduce capitalului social de la 7,04 mil. lei la 0,18 mil. lei.
Un alt proiect anuntat de reprezentantii Vel Pitar se refera la divizarea companiei pentru a separa reteaua de magazine si unitatile de morarit de fabricile de paine. Vel Pitar va infiinta doua societati distincte care vor gestiona activitatea de morarit, respectiv divizia de magazine, in timp ce Vel Pitar va ramane doar cu business-ul de panificatie. Potrivit reprezentantilor Vel Pitar, decizia are ca scop transformarea unor divizii ale Vel Pitar in unitati de profit independente. Anul trecut peste 65% din cifra de afaceri a Vel Pitar provenea din activitatea de panificatie, restul fiind distribuita in mod egal intre morarit si retail.
Vel Pitar este detinuta de fondul de investitii Broadhurst, care a aplicat la mai multe din societatile pe care le detine strategia de a scoate in afara companiilor activele care nu tin de obiectul principal de activitate. Grupul Vel Pitar a realizat, anul trecut, o cifra de afaceri de 74,3 mil. euro si un profit de 1,7 mil. euro.
Pe o piata extrem de fragmentata, estimata la circa un miliard de euro, cotele principalilor jucatori din morarit si panificatie variaza intre 4-6%, in timp ce piata neagra reprezinta circa 40% din total. Principalii competitori ai Vel Pitar sunt Loulis, Boromir Ind Ramnicu Valcea, Dobrogea Grup, Racova Com Agro Pan Vaslui sau Pan Group Craiova.

Retail-ul in Vel Pitar
in urmatorii trei ani compania va creste numarul magazinelor specializate de panificatie pana la 50% din numarul total de spatii de retail ale companiei, fata de doar 2-3% in prezent.
Compania administreaza in prezent in jur de 190 de magazine, din care doar cinci sunt specializate.
Investitiile companiei in reteaua de magazine se ridica la 500.000 de euro in acest an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO