Business Construct

Apa in sistem hidromasaj

Apa in sistem hidromasaj

Cei care dispun de spatii mai mari isi permit sa aleaga forme inedite si cazi mai mari. In schimb, cei cu spatii mai mici oscileaza cel mai des intre cada pe colt si cea dreapta

29.11.2007, 01:45 259

Piata cazilor si a cabinelor de dus s-a sofisticat de la an la an, efectele terapeutice ale acestor sisteme fiind nelipsite din ofertele producatorilor si ale furnizorilor.
Grupul Romstal, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata obiectelor sanitare, comercializeaza produse semnate Ideal Standard, Jacuzzi, Novellini, Teuco importate din Italia, precum si cazi cu hidromasaj care se adreseaza
segmentului de consumatori din zona medie si de lux produse de Belform, Romania. Compania are in oferta, pe langa produsele economic sau medii, si cazi sau cabine de dus cu tehnologii avansate.
"Unele dintre cele mai inovative tehnologii in domeniu sunt duzele de hidromasaj flat jets de la Ideal Standard, sistemul silentios de hidromasaj de la Teuco, Hydro Clean System (brevet Teuco), care asigura inchiderea ermetica a duzelor si a caii de aspiratie a apei atunci cand sistemul de hidromasaj nu functioneaza, precum si sistemul de duze Shiatsu - Jacuzzi", au spus reprezentantii Romstal.
Potrivit acestora, sistemul Shiatsu este format din doua randuri paralele de duze situate la nivel meridian pe suprafata cazii, prin care ies microjeturi de apa care exercita presiune coloanei vertebrale, avand ca efect atat eliminarea starii de agitatie, cat si tonifierea corpului. Cu toate ca aceste produse au tarife mai mari, ele au cerere din ce in ce mai mare pe piata. De exemplu, produsele Ideal Standard, pentru care Romstal detine exclusivitate pe piata locala, au inregistrat cresteri de 55% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Preturile variaza in functie de materialele din care sunt produse si de functiile incluse, precum comanda electronica, senzori, cromoterapie, telecomanda. Preturile pentru o cada cu hidromasaj incep de la 400 de euro si pot ajunge pana la 26.000 de euro fara TVA, iar pentru o cabina cu hidromasaj pornesc de la 350 de euro si pot ajunge pana la 12.000 de euro fara TVA", precizeaza reprezentantii Romstal.


Relaxare de 12.000 de euro
Cazile alese variaza astfel si in functie de buget, dar si in functie de gusturi. De la marimi mai mici la mai mari, de la albul clasic la bleu sau negru, pe colt sau pe lat, cazile acopera varietatea preferintelor.
"Unii clienti acorda o atentie deosebita obiectelor sanitare si spatiului care adaposteste baia si, prin urmare, achizitioneaza produse care se adreseaza segmentului de consumatori din zona medie si de lux", mai spun reprezentantii Romstal. Astfel, cei care dispun de spatii mai mari isi permit sa aleaga forme inedite si cazi mai mari. In schimb, cei cu spatii mai mici oscileaza cel mai des intre cada pe colt si cea dreapta.
"Criteriul predominant dupa care clientii aleg cada este spatiul de care dispun, prin urmare formele cel mai des alese sunt cele drepte sau pe colt. Avem insa si clienti care dispun de spatii largi si care opteaza pentru cazi de dimensiuni mai mari, cu forme mai putin obisnuite", explica reprezentantii Romstal. Sofisticarea clientilor determina Romstal sa ia in considerare in perioada urmatoare lansarea de noi produse de la Ideal Standard si Jacuzzi, dupa ce in acest an gama de cazi si cabine cu hidromasaj s-a largit cu produse de la Ideal Standard, Jacuzzi si Belform.
Pe piata obiectelor sanitare din Romania si-a deschis in acest an operatiunile si grupul spaniol Roca, cel mai mare producator de obiecte sanitare din lume. Acesta a anuntat deja investitii de 10-12 milioane de euro pe piata locala in dublarea capacitatilor de productie. Compania a preluat anul trecut divizia de obiecte sanitare a companiei Lasselsberger, fosta Cesarom Bucuresti, pentru care a platit opt milioane de euro. Achizitia a facut parte dintr-o tranzactie mai ampla, ridicata la 29 de milioane de euro, prin care Roca a preluat si producatorul croat Inker, controlat tot de grupul austriac Lasselsberger.


Cazi de colt si marimi mari
"Sub brandul Inker comercializam cazi simple, fara hidromasaj, din acryl, precum si cazi simple din tabla, iar sub brandul Roca comercializam cazi din acryl cu si fara hidromasaj", a spus Joan Jorda, director general al Roca Obiecte Sanitare, filiala locala a grupului spaniol Roca.
Reprezentantii companiei afirma ca Romania s-a aliniat destul de repede la trendurile din strainatate, neexistand diferente majore intre piete. Potrivita acestora, pe segmentele mediu si premium ale pietei, tendinta este de a achizitiona produse mai generoase ca spatiu.
"Tot mai mult piata de produse medii si scumpe se indreapta catre cazile de colt, dar si catre cele drepte, dar generoase din punctul de vedere al spatiului. Pe piata economica, unde factorul determinant in decizia de cumparare il constituie, pe langa pret, si dimensiunea baii, cele mai cautate sunt cazile drepte, de dimensiuni reduse", a spus Jorda. El a adaugat ca in cazul cabinelor de dus, se pastreaza dimensiunile mari, iar in materie de forme clientii se indreapta atat catre cele semirotunde, cat si catre cele patrate.
Hidromasajul este si va ramane si in urmatoarea perioada un accesoriu al produselor medii spre lux, insa beneficiile pe care le au aceste produse nu pot fi neglijate. Rasfatul la domiciliu, dupa o zi stresanta la birou, a devenit o dimensiune a unei clase aparte din lumea moderna.


Beneficii sanitare
"Cele mai inovative tehnologii sunt cele legate de beneficiile pe care le poate oferi hidromasajul, efectul lui curativ, si amintim aici de masajul cu ultrasunete, cromoterapia, aromoterapia. Inovatiile in domeniu mai sunt si forma duzelor. Pe piata internationala tendinta este de a fi cat mai drepte, pentru a nu afecta planeitatea cazii. O alta inovatie sunt panourile de comanda digitale cu optiuni din ce in ce mai complexe", spune Jorda.
Pe piata obiectelor sanitare mai activeaza jucatori precum Delta Distribution, SSAB Impex din Bacau sau Mondial Lugoj. In ceea ce priveste cazile si cabinele de dus furnizate de catre SSAB Impex pe segmentul premium, acestea sunt realizate in cooperare cu un institut de medicina din Madrid.
Clientii exclusivisti reprezinta insa circa 10% din clientela SSAB, acestia fiind in cea mai mare parte oameni de afaceri, care detin locuinte spatioase. Reprezentantii SSAB Impex au mai remarcat ca formele geometrice sunt ultima tendinta in materie de amenajare a baii.
Si reprezentantii companiei Delta Distribution au inregistrat in acest an vanzari importante la produsele cu design deosebit, semnate de nume marcante si adresate clasei premium.
Ca urmare a dezvoltarii acestei clase de consumatori, si compania Mondial, parte a grupului german Villeroy&Boch, a hotarat sa lanseze o noua colectie de sisteme sanitare, care se va adresa unui target mai inalt de cumparatori, avand un design adaptat cerintelor pietei.
Orientarea companiilor catre produsele sofisticate, care pe langa dimensiunea utila detin atat o dimensiune estetica, cat si una curativa, demonstreaza faptul ca nivelul premium este din ce in ce mai vast, dar si mai sofisticat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO