Bucureştiul este detaşat cea mai productivă piaţă pentru proprietarii de centre comerciale, în timp ce în afara Capitalei cei mai mulţi bani din malluri se fac la Cluj, Iaşi, Constanţa şi Timişoara.
Proprietarii a 14 centre comerciale din Bucureşti au realizat anul trecut cifre de afaceri cumulate de aproape 170 mil. euro din exploatarea acestor proiecte, în timp ce în alte zece oraşe din ţară proprietarii a 25 de centre comerciale au realizat venituri de aproape 160 mil. euro, potrivit unei analize a ZF pe baza bilanţurilor publicate la Ministerul Finanţelor.
În Bucureşti cei mai mulţi bani îi generează proiectele Băneasa, AFI Palace Cotroceni, Unirea, Sun Plaza şi Bucureşti Mall, urmate de parcurile comerciale Iris Titan şi Militari Shopping. Datele de la Ministerul Finanţelor arată că în timp ce o serie de proiecte precum Băneasa, Iris Titan sau Colosseum Chitila au continuat să crească, rezultatele Unirea, Bucureşti Mall, Plaza sau Grand Arena sunt în scădere.
Deşi are doar două centre comerciale funcţionale - Iulius şi Polus -, Clujul este un oraş cu rezultate bune pentru proprietarii de malluri, care au realizat anul trecut încasări de aproape 30 mil. euro. Datele de la Ministerul Finanţelor arată o scădere de la 15,3 mil. euro în 2012 la 11,9 mil. euro anul trecut pentru proiectul Iulius Cluj, în timp ce firma care deţine proiectul Polus nu mai are bilanţ publicat din 2011, când mallul genera venituri de 13,2 mil. euro. Proprietarii Iulius Cluj spun însă că cifra de afaceri a proiectului a fost de 15,95 mil. euro, dar că „în bilanţul publicat de Ministerul Finanţelor Publice nu este inclus procentul aferent contractului de asociere în participaţiune cu firma Univers T“, către care au fost virate 25% din încasări. Primul an complet de funcţionare a mallului din proiectul Palas a adus o creştere de 25%, până la 26,7 mil. euro, a încasărilor realizate de proprietarii de centre comerciale din Iaşi.