Business Construct

Promovarea pe TV creste vanzarile de adezivi Henkel

Promovarea pe TV creste vanzarile de adezivi Henkel

Andrei Dumitrescu, directorul de marke?ting si vanzari al diviziei de ?Adezivi Profesionali" a Henkel Romania

29.11.2007, 01:43 132

Divizia "Adezivi profesionali" a Henkel, care asigura circa 50% din cifra de afaceri a grupului in Romania, a alocat mai mult de un sfert din bugetul de marketing din acest an produsului Ceresit Cerethem, investitia aducand cresteri anuale consistente.
"In ultimii doi ani am pus mare accent pe sistemul de termoizolatie Ceresit Ceretherm, folosind mai multe mijloace de promovare, incepand cu marketingul direct pana la promotii si promovare TV. Rezultatul nu a intarziat sa apara, rata de crestere fiind de peste 35% in fiecare an", spune Andrei Dumitrescu, directorul de marketing si vanzari al diviziei de "Adezivi Profesionali" a Henkel Romania.
In urma investitiilor facute in acest produs, Ceresit Ceretherm a ajuns la o pondere de 8% in cifra de afaceri a diviziei de adezivi profesionali. Ceresit este una dintre cele mai active marci pe segmentul de adezivi si tehnologii, alaturi de Thomsit, Loctite, Terosno si Moment.
Potrivit reprezentantilor companiei, adezivii pentru placari ceramice Ceresit sunt lider de piata, avand o contributie importanta la cifra de afaceri a diviziei "Adezivi Profesionali", in timp ce cea mai dinamica crestere este detinuta in acest moment de sistemul de gleturi. Astfel, fata de anul trecut sistemul de gleturi a inregistrat un avans al vanzarilor de 70%.


In cursa pentru fabrici
Cresterile de vanzari ale companiei vor veni si pe fondul majorarii capacitatilor de productie, potrivit reprezentantilor companiei. Recent, Henkel a inaugurat a doua fabrica de adezivi la Campia Turzii, in urma unei investitii de circa 10 milioane de euro, avand planificata a treia fabrica de adezivi pentru constructii de pe piata romaneasca, care va fi construita in 2009. Reprezentantii companiei au precizat ca peste doi ani productia din cele doua unitati detinute in prezent va fi absorbita integral de piata locala. Marirea capacitatii de productie este coroborata cu investitii in marketing, mai mult de jumatate din buget fiind destinat campaniilor publicitare.
"Publicitatea, promovarea prin campanii TV, print, programe pentru cresterea vizibilitatii, evenimente & PR reprezinta in jur de 65% din bugetul de marketing al companiei", precizeaza Dumitrescu. Restul de 35% este alocat pentru market research, promotii si trade marketing.
Mijloacele de promovare ale Henkel Adezivi se intind de la campanii outdoor (tramvaie, bilboard-uri) la promotii si evenimente estivale, incluzand in acelasi timp campanii TV si in presa scrisa.
"Desi nu facem parte din industria fast moving, am inceput sa punem accent pe TV pentru ca atinge toate targeturile noastre datorita diversitatii programelor. Astfel, ne-am concentrat pe promovarea in cadrul emisiunilor de profil", explica Dumitrescu. Desi spune ca este dificil sa estimeze o crestere a vanzarilor ca urmare a unei campanii TV, Dumitrescu precizeaza ca orice actiune de promovare care include si canalul TV va avea, in general, mai mult succes.


Meciurile de fotbal nu dau gres
"Promovarea pe ecran are inca cel mai mare impact asupra publicului, solo spoturile din timpul meciurilor de fotbal fiind "campanii" cu succes care au fost lansate cu ani in urma si care functioneaza si acum", spune Dumitrescu. Mai multe companii de pe piata materialelor de constructii se bazeaza din ce in ce mai mult pe promovarea din timpul evenimentelor sportive, considerand ca astfel se atinge cel mai usor publicul tinta. Dumitrescu apreciaza ca publicul tinta al diviziei de adezivi sunt atat specialistii din domeniu, constructori, arhitecti, proiectanti sau aplicatori, precum si beneficiarii finali.
Astfel, daca promovarea directa in santiere sau prin actiuni de instruire este de succes pentru targetul specialistilor, promovarea TV este principalul canal pentru consumatorul final. Tot pentru specialisti, Henkel a deschis showroom-ul "Ceresit pentru Profesionisti", primul fiind deschis in Bucuresti, urmat de alte doua, unul in Ploiesti si unul in Targu Mures. Potrivit reprezentantilor companiei, investitia totala s-a ridicat la aproximativ 300.000 de euro.
Odata cu lansarea in luna octombrie a noii fabrici de adezivi la Campia Turzii, cu o capacitate de productie anuala de 200.000 de tone, Henkel isi va dubla practic capacitatea de productie. In acest context,
compania a lansat noul produs Ceresit CT 83, adeziv pentru polistiren. Totodata, in acest an Henkel a mai introdus pe piata sistemul "Ceresit Aqua Block", ancorele chimice Moment, absorbantul de umiditate Ceresit, precum si sistemul de etansare al ferestrelor Ceresit Winteq.
"Si in perioada urmatoare am pregatit lansarea unor noi produse, care vizeaza sistemul de hidroizolatii Ceresit si produse pentru pardoseli din gama Thomsit", a spus Dumitrescu.


Sistemul de produse, motorul promovarii
In principal, Henkel se concentreaza pe promovarea sistemelor de produse, si nu pe un produs singular. Acestea sunt alese, potrivit directorului de marketing al companiei, in functie de sezonalitate si de importanta lor in portofoliu.
"De exemplu, primavara si toamna vom promova sistemul de termoizolatie Ceresit Ceretherm, odata cu cresterea cererii pentru astfel de sisteme", specifica Dumitrescu. Acesta precizeaza ca metodele clasice de promovare au ramas cele mai folosite de companie.
"Nu credem ca in momentul acesta piata este gata sa renunte la metodele clasice de promovare. Metodele clasice nu vor disparea niciodata, insa metodele neconventionale, moderne trebuie sa fie combinate cu cele clasice pentru a putea acoperi toate grupurile-tinta vizate", a afirmat directorul de marketing al Henkel Adezivi.
Divizia "Adezivi Profesionali" are peste 35 de parteneri printre care Arabesque, Dedeman, Ambient, Delta Design, Andami, precum si lanturile internationale.
Henkel Romania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 370 milioane de lei (105 milioane euro), in crestere cu 34% fata de 2005. Compania are trei divizii, respectiv Detergenti si produse pentru curatat, Produse cosmetice si Adezivi comerciali si profesionali. Segmentul adezivilor reprezinta circa 50% din totalul afacerilor companiei.
Intr-un interviu acordat pentru ZF in luna noiembrie a anului trecut, reprezentantii grupului Henkel estimau un ritm anual de crestere de 20% pana in 2010 al businessului local cu adezivi pentru constructii, pana la 80 de milioane de euro. Insa avand in vedere evolutia vanzarilor de anul acesta, care s-au majorat cu circa 30%, aceste previziuni ar putea fi depasite in urmatorii ani.
Referitor la incasarile din acest an, presedintele pentru Europa Centrala si de Est al grupului, Gunther Thumser, a apreciat ca cifra de afaceri din Romania a grupului Henkel, care include si diviziile de detergenti si produse cosmetice, va ajunge la circa 140 de milioane de euro, in crestere cu 40% fata de anul trecut.
La inceputul acestui an, producatorul de materiale de constructii Henkel Bautechnik Romania a fuzionat cu firma de bunuri de larg consum Henkel Romania, in urma deciziei luate de reprezentantii Henkel Austria GmbH, asociat unic al Henkel Romania si actionar principal al Henkel Bautechnik.
Henkel Romania a fost infiintata in 1994, ca filiala a companiei Henkel Austria, devenita, in 1998, Henkel CEE, care reuneste operatiunile din 30 de state. Valoarea totala a investitiilor Henkel in Romania atinge suma de 30 de milioane de euro, potrivit ultimelor date disponibile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO