Business Hi-Tech

Afaceri din promovarea paginilor web pe motoarele de cautare

21.08.2006, 20:52 30

Compania ISEOM (International SEO Marketing) se asteapta sa faca in acest an afaceri de 100.000 de euro din serviciile de promovare pe motoarele de cautare pe Internet a paginilor web detinute de companii romanesti si straine.
"Anul viitor speram sa ne dublam sau chiar sa ne triplam cifra de afaceri", a declarat Victorina Mitrea, directorul general al firmei.
Compania a fost infiintata in 2005 si are in prezent 7 angajati, numarul acestora urmand sa creasca la 20, pana la sfarsitul acestui an. Firma are trei asociati, dintre care unul este compania franceza Brioude Internet Referencement.
Conform Victorinei Mitrea, firma partenera, infiintata in 1998, este unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata franceza de servicii de promovare a paginilor web pe motoarele de cautare, printre clienti numarandu-se corporatii ca L'Oreal, Coca-Cola sau Michelin. "Parteneriatul cu Brioude Internet Referencement ne asigura atat acces la metodologii si tehnici de lucru, cat si la clienti de pe piata internationala", spune Mitrea.
Business-ul ISEOM se bazeaza pe influenta extrem de puternica a motoarelor de cautare pe Internet, precum Google, Yahoo sau MSN, care tind sa devina principala sursa de identificare a informatiilor de catre consumatori, inainte ca acestia, spre exemplu, sa achizitioneze un produs sau un serviciu. Conform statisticilor, consumatorii care cauta informatii pe web se plictisesc foarte repede si de aceea parcurg foarte rar mai mult decat primele trei pagini cu rezultate generate de un motor de cautare.
Cele doua situatii creeaza o presiune asupra companiilor de a-si vedea paginile web cat mai bine plasate in rezultatele generate de Google, Yahoo sau MSN la cautarea dupa diferite cuvinte cheie, o aparitie a legaturii catre propria pagina web pe pagina de rezultate cu numarul 20 sau 350 putand avea consecinte negative asupra rezultatelor financiare, dat fiind faptul ca astfel scade sansa ca un client nou sa afle de firma.
"Pentru a obtine rezultate mai bune la cautarile pe un motor de cautare, companiile pot fie sa plateasca pentru ca un link catre pagina lor web sa fie afisat intr-un loc foarte bine plasat, fie isi pot optimiza continutul paginii web, pentru a obtine o pozitie favorabila in lista de rezultate", explica Mitrea.
ISEOM ofera ambele tipuri de servicii, cea mai mare parte a clientilor fiind companii din strainatate. "In cazul optimizarii site-ului, noi realizam o analiza a paginii, dupa care ii facem recomandari clientului. Angajatii nostri nu sunt softisti, ci absolventi de litere, sarcina lor fiind aceea de a modela continutul de pe o pagina web, conform metodologiei de care dispunem. Un site cu un continut de calitate are sanse foarte mari sa obtina un rezultat bun", spune Victorina Mitrea.
In ce priveste piata locala, Mitrea spune ca aceasta nu este inca formata, "marea majoritate a paginilor web jucand inca rolul de carti de vizita, in loc sa ofere si posibilitatea de a face comert online. Frana care blocheaza dezvoltarea acestei piete, si a comertului online in general, este accea ca romanii nu au inca obiceiul de a-si face cumparaturile online".
De asemenea, Victorina Mitrea afirma ca un alt motiv pentru care aceasta piata nu se formeaza este acela ca in Romania "multe firme se bazeaza inca pe presa scrisa si pe telefonul fara fir (<>) pentru a se promova".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO