Business Hi-Tech

British Telecom isi va supraveghea clientii serviciilor de internet

26.05.2008, 19:37 19

Compania britanica BT (British Telecom) va testa o noua platforma publicitara care ar putea schimba fundamental economia pe internet si intimitatea online, scrie Financial Times.
Operatorul telecom va utiliza tehnologia companiei Phorm pentru a monitoriza comportamentul online al utilizatorilor si pentru a furniza reclame publicitare in functie de acesta. Carphone Warehouse si Virgin Media deja s-au abonat la serviciu, iar daca testele evolueaza pozitiv, este de asteptat ca Phorm sa incheie contracte cu mai multi operatori de internet din intreaga lume.
Furnizarea de mesaje publicitare relevante pentru un utilizator reprezinta de ani buni o obsesie a industriei publicitare. Aceste tipuri de reclame genereaza un trafic cu 35% mai mare decat publicitatea traditionala.
Software-ul dezvoltat de catre Phorm va monitoriza toate paginile web vizitate de catre abonatii BT si va crea cate un profil cu interesele personale ale fiecaruia.
"Mesajele publicitare targetate nu reprezinta o inventie noua. Exista cateva astfel de reclame implementate pe portaluri precum Yahoo!, insa aceasta va fi prima implementare la nivelul unui furnizor de servicii de acces la internet", a declarat Jason Carter, director al departamentului de publicitate digitala din cadrul agentiei media Universal McCann.
Operatorii telecom precum BT vor primi o parte din veniturile publicitare online generate, bani care in mod obisnuit revin proprietarilor site-urilor sau companiilor care ofera astfel de servicii (Google, Yahoo!).
Este de asteptat ca proprietarii continutului sa primeasca aproximativ 75% din venituri, urmand ca Phorm si furnizorii de servicii sa imparta restul de 25%. Analistii de la Charles Stanley estimeaza ca Phorm ar avea potentialul de a genera 1,5 mld. dolari (peste 950.000 de euro) in 2012. Prin contrast, Google a raportat venituri de 16,6 mld. dolari (10,5 mld. euro) din publicitate anul trecut.
Principala problema cu care se va confrunta sistemul este intimitatea online. Mai multi bloggeri si sustinatori ai drepturilor la intimitate sunt de parere ca oamenii nu vor accepta sa fie monitorizati si deja au catalogat platforma Phorm ca fiind spyware.
Site-uri precum guardian.co.uk amana inscrierea in sistem, iar companiile de publicitate sunt de parere ca firme mari precum Microsoft sunt reticente in a se implica, deoarece nu doresc sa isi strice imaginea publica.
Cu toate acestea, reprezentantii Phorm sustin ca profilurile compilate de catre soft-ul lor nu vor permite identificarea informatiilor individuale ale utilizatorilor, precum nume sau adresa IP.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO