Business Hi-Tech

Brother: Trebuie sa ne luptam sa ramanem competitivi in raport cu HP. Ei dau tonul pe piata

Brother: Trebuie sa ne luptam sa ramanem competitivi in raport cu HP. Ei dau tonul pe piata

Naotaka Furuta, managing director, Brother Austria: HP a adoptat o politica agresiva de reducere a preturilor, iar pentru a ramane la fel de competitivi trebuie sa urmam si noi exemplul lor.

01.10.2008, 19:11 77

Compania japoneza Brother, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata mondiala de imprimante, afirma ca studiaza in permanenta evolutia acestui sector, pentru a ramane competitiva in raport cu rivalul Hewlett-Packard (HP), cel mai mare producator de imprimante si PC-uri din lume.

"HP a adoptat in Europa si in Romania o politica agresiva de reducere a preturilor, iar pentru a ramane la fel de competitivi trebuie sa urmam si noi exemplul lor", a declarat pentru ZF Naotaka Furuta, managing director al Brother International Austria, companie care coordoneaza operatiunile in Europa ale grupului nipon.
El considera insa ca Brother are un avantaj competitiv pe segmentul de clienti corporate. "In retail, functioneaza modelul bazat pe cerere si oferta, HP avand aici mai multa putere sa impuna anumite preturi. Insa pe segmentul clientilor de business, sunt mult mai importante costurile de exploatare (TCO / total cost of ownership) decat pretul de vanzare", explica Furuta. "Aici Brother este pozitionata foarte bine", a adaugat el. Inainte de a prelua conducerea Brother Austria, Furuta a ocupat aceeasi pozitie in cadrul subsidiarelor companiei nipone din Japonia, Spania si Iberia.
In Romania, biroul Brother functioneaza ca reprezentanta, iar Furuta a precizat anterior ca Brother ia in considerare deschiderea unui birou local in urmatorii doi-trei ani.
"Nu vom deschide o unitate de productie in Romania, deoarece avem deja una in Slovacia, pe care intentionam sa o extindem", a precizat oficialul companiei.
Furuta mai spune ca modelul de afaceri al companiei in Romania nu vizeaza obtinerea unui return cat mai rapid. "Gandim businessul in avans pe o perioada mai lunga, de patru-cinci ani, dupa care incepem sa ne gandim la profit", a precizat el.
Reprezentanta locala a Brother tinteste o cifra de afaceri de 10,9 mil. euro in anul fiscal ce se incheie la 31 martie 2013, aproape tripla fata de nivelul de 3,7 mil. euro prognozat pentru sfarsitul anului fiscal curent.
Pentru a-si atinge obiectivul, Brother se va axa pe intarirea canalelor de parteneri si promovarea brandului. "Vrem sa avem o baza instalata. Profitul vine dupa aceea", a spus Furuta.
El a precizat ca Romania este a treia piata importanta din Europa Centrala si de Est, dupa Cehia si Polonia, care face o treime din business. Piata locala genereaza aproximativ 10% din veniturile regiunii.
La nivel mondial, compania nipona a raportat un rulaj de 3,8 miliarde de euro in anul fiscal 2007, cea mai mare parte a veniturilor (circa 35%) provenind din Europa.
Cel mai mare distribuitor al Brother in Romania este Tornado Sistems. Compania mai lucreaza cu Despec, ProCA, Scop Computers, Ropeco si Top Edge Engineering.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO