Business Hi-Tech

CEO Orange: Scaderea veniturilor vine mai ales din ajustarea consumului din companii

CEO Orange: Scaderea veniturilor vine mai ales din ajustarea consumului din companii

Thierry Millet, CEO al Orange Romania

29.10.2009, 23:15 30

Orange, numarul unu pe piata locala de telefonie mobila, si-amajorat cu aproape 5% baza de clienti fata de aceeasi perioada aanului trecut, insa cresterea bazei de utilizatori si chiar atraficului din retea nu a adus companiei venituri mai mari decatanul trecut in al treilea trimestru (T3).

Veniturile Orange in T3 au fost de 269 mil. euro, in scadere cu23% fata de aceeasi perioada din 2008, un trimestru in careeconomia era inca pe crestere, iar veniturile operatoruluiavansasera cu peste 7 procente.

Care sunt motivele pentru care cei trei milioane de clienti noicastigati din 2006 incoace de Orange nu se resimt in venituriletotale?

ThierryMillet, CEO al Orange Romania, spune ca aceasta situatie esteefectul combinat al mai multor factori: reducerea tarifelor,evolutia cursului valutar, reglementarile mai dure si scadereadrastica a bugetului de comunicatii al companiilor. "Pana in acestmoment, in Romania, efectul crizei economice a fost cel mai vizibilin segmentul business. Numarul clientilor nostri business a crescutin trimestrul al treilea, insa perioada economica dificila s-areflectat intr-o contractie a consumului pe acest segment", adeclarat pentru ZF Thierry Millet.

Marii operatori de comunicatii, printre care si Romtelecom siVodafone, au admis ca in acest an clientii de business au cerutrenegocieri ale tarifelor sau reduceri ale bugetelor chiar si incazul contractelor abia semnate.

"Am semnat in noiembrie 2008 un contract cu un client mare. Inaprilie ne-au invitat sa renegociem contractul, deci dupa cinciluni. Cand clientul vrea acest lucru, nu poti spune nu", explicarecent, intr-un interviu pentru ZF, Yorgos Ioannidis, CEO alRomtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa de pe piatalocala.

A crescut si baza de abonati

Directorul executiv al Orange nu a oferit detalii despreevolutia bazei de clienti, insa sustine ca aceasta a crescut petoate categoriile. "Baza de clienti a urmat o evolutie ascendentape toate segmentele - prepay, servicii de voce pe baza de abonamentsi servicii de date".

Pe de alta parte, remarca seful Orange, dupa scaderea dramaticaa veniturilor din primul trimestru din acest an fata de ultimultrimestru din 2008, de 70 mil. euro, compania a reusit sa-simajoreze constant veniturile de la trimestru la trimestru.

"O evolutie ascendenta de la trimestru la trimestru intr-un ande plina criza economica demonstreaza ca piata a raspuns foartebine la initiativele comerciale lansate de Orange incepand cutrimestrul al doilea", a spus Millet.

Veniturile Orange Romania au scazut cu 18,1% in primele noualuni, la 800 de milioane de euro, de la 977 de milioane de euro inperioada similara a anului trecut. Orange Romania avea la finelelunii septembrie 10,694 milioane de clienti, cu 4,7% mai multidecat cu 12 luni in urma. Din numarul total de clienti ai Orange,2,236 milioane utilizeaza si serviciile de internet mobil in bandalarga, in crestere cu 95% fata de sfarsitul lunii septembrie aanului 2008.

Numarul de clienti noi pentru internetul prin tehnologiile EDGEsi 3G a urcat cu 13.000 in T3, una dintre cele mai mici rate decrestere din ultimii ani, insa aceasta perioada din an este ingeneral mai slaba, potrivit datelor anuntate anterior decompanie.

Fata de nivelul de 10,355 milioane de clienti de la inceputulacestui an, baza de utilizatori ai serviciilor Orange Romania acrescut cu 3,2%.

Scaderea din Romania, cea mai mare

Veniturile din Romania au continuat sa fie afectate de mediuleconomic dificil si presiunile competitive puternice, potrivitdatelor prezentate de grupul francez.

Incasarile grupului Orange in Belgia, Luxemburg, Elvetia,Romania, Slovacia si Moldova au scazut in primele noua luni cu5,4%, in principal din cauza declinului din Romania si a masurilorregulatorii nefavorabile. Excluzand impactul scaderii din Romaniasi al masurilor regulatorii, veniturile din aceste state ar ficrescut cu 2%, precizeaza Orange. "Situatia din regiune diferafoarte mult. Sunt tari care scad puternic, pecum Romania, si altelecare sunt intr-o forma mai buna, cum este Republica Moldova, carecreste in continuare", a declarat, in cadrul unei conferinte cuinvestitorii Didier Lombard, CEO al France Telecom.

Venitul mediu anual pe utilizator al Orange Romania s-a plasat,in cele 12 luni incheiate la 30 septembrie, la 100 de euro, fata de122 euro in perioada similara finalizata la aceeasi data din 2008,respectiv 119 euro la nivelul anului trecut.

La nivel mondial, grupul Orange a inregistrat venituri de 38,14miliarde euro in primele noua luni ale acestui an, in scadere cu4,3% de la nivelul de 39,85 miliarde euro din perioada similara aanului trecut.

Profitul EBITDA (inainte de deducerea dobanzilor si impozitelor,deprecierii si a amortizarii) s-a redus totodata cu 6,1%, de la14,24 miliarde euro la 13,37 miliarde euro. Incasarile grupuluifrancez au scazut cu 6,4% in trimestrul al treilea fata de perioadacorespunzatoare din 2008, de la 13,55 miliarde euro la 12,68miliarde euro, iar rezultatul EBITDA a coborat cu 8%, de la 4,95miliarde euro la 4,55 miliarde euro, se mai arata in raportulOrange.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO