Business Hi-Tech

Coca-Cola creeaza o retea virtuala pentru telefoanele mobile

Coca-Cola creeaza o retea virtuala pentru telefoanele mobile

Coca-Cola vrea sa promoveze bauturi precum Sprite, copiind succesul unor retele sociale precum MySpace si Facebook

11.06.2007, 22:21 31

Coca-Cola intentioneaza sa creeze o retea virtuala sub brandul Sprite, asemanatoare site-urilor MySpace si Facebook, care va fi accesibila doar prin intermediul telefoanelor mobile si care va avea rolul sa promoveze bauturile grupului, initial printre tinerii din SUA si China, transmite Reuters.
Urmarind un succes similar celui inregistrat de site-uri detinute de companii media, precum MySpace al grupului News Corp, cel mai mare producator de bauturi racoritoare la nivel mondial a anuntat ca va infiinta o retea in cadrul careia membrii isi pot crea propriul profil, pot posta fotografii si sa intalneasca noi prieteni.
Site-ul, care a fost lansat in China saptamana trecuta, va putea fi accesat de pe telefoanele mobile de catre utilizatorii din Statele Unite la 22 iunie si ulterior in alte regiuni, precum America Latina.
"Compania Coca-Cola trebuie sa continue sa recruteze noi generatii de consumatori. Marketingul prin telefonia mobila ne permite sa mergem mai departe", a declarat Mark Greatrex, vicepresedinte de marketing la nivel de grup.
MySpace poate fi vizualizat de pe unele telefoane mobile, dar, din cauza dimensiunii mici a ecranelor acestora, majoritatea celor aproape 67 de milioane de utilizatori lunari din Statele Unite acceseaza pagina de pe computerele personale.
Coca-Cola spera sa depaseasca acest neajuns prin crearea unui format de pagina care sa faciliteze accesul de pe telefoanele mobile, precum si prin oferirea gratuita a unor programe.
Compania nu a prezentat detaliile financiare ale proiectului.
Site-ul va fi folosit pentru promovarea brandului Sprite, prin piese muzicale si clipuri video oferite gratuit vizitatorilor care scriu un numar pin gasit sub capacele sticlelor.
Chiar daca brandul Sprite are un succes mult mai mic decat cel al Coca-Cola, compania a ales sa creeze reteaua sociala sub acest nume datorita popularitatii de care se bucura Sprite in randul adolescentilor. Retelele ar putea fi extinse si catre alte branduri ale grupului, care ar putea sa fie accesibile si de pe un computer obisnuit.
Piata de publicitate prin telefonia mobila va creste de peste patru ori in 2007, la 275 de milioane de dolari si posibil la 2,2 miliarde de dolari in 2010, de la 60 de milioane de dolari anul trecut, potrivit Yankee Group.
Unii experti in domeniul media estimeaza ca piata de publicitate mobila ar putea ajunge la cinci miliarde de dolari, in decurs de cinci ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO